2019. január 7., hétfő

Csokis-málnás Pavlova torta



Akkor az idei év első receptes bejegyzése legyen egy ünnepi torta! 

A balerina tortája.
A névadó Anna Pavlova korának legnagyobb balerinája volt. A törékeny, kecses balerina társulata 1920-as években Ausztrália és Új-Zélend területén turnézott és a tiszteletére készitettek egy nagy, kerek, habcsókos édességet, krémes tejszinhabbal és gazdag gyümölcsfeltéttel. Ez lett a Pavlova-torta.


Már régóta szerettem volna a Pavlova tortát kipróbálni. Ezért biztosra mentem ,amikor már az elhatározás is megvolt. Egy barátnőm nagy mestere ennek , tőle kértem egy tutti receptet. Nem bántam meg! (Köszönöm Rita! :) )

Nekem ez a Pavlova torta egy ünnepi desszert..... nem tudom miért, de az. Igy hát amikor meghivást kaptam egy családi ünnepi ebédre - karácsonykor - gondoltam remek alkalom lesz kipróbálni ezt a süteményt. 
Kevés hozzávaló szükséges, és egyszerű az elkészitése, csak türelem és idő kell az óriás habcsókhoz.



Hozzávalók:
6 tojás fehérje, 30dkg porcukor, 3 ek kakaópor, 1 ek balzsamecet, 5 dkg étcsokoládé, 2-3 dkg csokiforgács, 500ml tejszin, 50 dkg málna


A sütőt előmelegitettem 180C-ra. 
A keményre felvert fehérjéhez kanalanként hozzáadom a cukrot., a kakaót és az ecetet, a csokidarabokat. Sütőpapirra halmozom a habot, kb 20-30 cm átmérőjű korongot formázok belőle. A korong közepére próbáljunk kicsit mélyedést kialakitani, hogy legyen helye a tejszinhabnak, gyümölcsöknek. Beteszem a sütőbe, amit most visszaállitok 150C-ra. A sütés 1 és 1/4 órát tart. inkább száritom a habot, szép türelmesen, nem nyitogatjuk közben a sütőajtót! Ha kész, akkor hagyom a sütőben kihűlni. Ekkor már kitámaszthatjuk a sütő ajtaját. 

Tálaláskor a tejszinhabot felverjük és a habcsók korong tetejére halmozzuk, szépen elrendezve. 
Erre jöhetnek a gyümölcsök - izlés szerint. Én most fagyasztott málnát használtam, de természetesen a gyümölcsök kiválasztása izlés kérdése. Ha szezonálisan készitjük a tortát, akkor friss eper-málna-szeder is kerülhet a habra. 
Csokiforgáccsal diszitjük.

Sikert aratott a vendégek között! Köszönjük Pavlova! Találkozunk még! 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése