2012. március 6., kedd

Együtt sütött cékla- és krumplikockák



Következik a keményítő nap!
Nemrég ismerkedtünk meg a sült céklával....és nem értettük, hogy eddig miért is maradt ki az ételsorból?! Ugyanis nagyon-nagyon finom!!! ...és nem utolsósorban beilleszthető a 90 napos diétába, keményítő napra!
Mivel céklaszezon van, most jobban utánanéztem a cékla elkészítési módjainak. Az első és legegyszerűbb ez, amit most nektek hoztam - és már volt is hasonló itt nálam. 

4 nagyobb, vagy 6 kisebb fej céklát választottam, lehetőleg kemény legyen a zöldáru, mert ha már puha, akkor vagy nagyon régi, vagy fagyott változattal találkoztunk a zöldségpulton. 
Mivel kicsit faramuci ez a növény - vagy épp nagyon különleges ettől - ,mert a gyönyörű színét ki is használhatjuk még....(majd máskor térünk erre ki!) - szóval vigyázni kell a pucolásánál! Mert a különlegessége épp abban van, hogy a színanyaga nagyon fog! Én gumikesztyűben szoktam pucolni, így a legegyszerűbb. 
az alapanyagok: cékla, lilahagyma, krumpli...

Veszek még a céklához ugyanannyi lilahagymát és ugyanannyi burgonyát alias krumplit. Cékla és krumpli kockára vág, lilahagyma karikára, és szálakra szed....mindezt tepsibe rakom és meglocsolom olívaolajjal, és megsózom, borsozom, és kap még egy balzsamecet fröccsöt, fóliával betakarom.....és mehet is a 200-220 C-os sütőbe. 
A blogon már szereplő céklás poszt esetében a cékla és a hagyma sült együtt és ott héjában sült burgonya volt hozzá....most viszont együtt , egy tepsiben sütöttem meg őket, így már egy komplett egytálétel lesz belőle.
...aprózva...várja a sütést...

Kicsit hosszú időt vesz igénybe a sütés , legalább 1 óra, 1 óra 15 percet sütjük. Ekkor levesszük a fóliát és még 5-10 percig pirosítjuk a tetejét.

Kész is!!!! Egytálételként is megállja a helyét (keményítő napon), de köretként is tálalhatjuk húsok mellé (máskor).
Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése