2012. szeptember 1., szombat

Csirkemell torta - másként


Igen, gondolom mindenki ismeri már azt a bizonyos csirkemell tortát......és unja is már eléggé (vagyis én igen). Ez egy jóval egyszerűbb, mutatósabb változat, amit el tudunk készíteni bármilyen ünnepi ételként is, de ha csak egy hétköznapi vagy hétvégi ebéd-vacsora lesz belőle sem fog megsértődni. 

Nálunk ez ünnepi vacsoraétel volt, a Zuram szülinapjára. Itt debütált de sikert aratott, ezért elhoztam nektek is. Próbáljátok ki, és sikert arattok ti is vele! 

Hozzávalók:
1 kisebb egész csirkemell
4-6 db szeletelt sajt
1 tojás
1 cs. Knorr Sajtszósz
2-3 ek liszt
1 cs. bacon szalonna

Egy őzgerinc vagy gyümölcskenyér formát kibélelünk a baconnal úgy, hogy a szeleteket a végén vissza tudjuk hajtani. 
A csirkemellet kisebb kockákra vágjuk és a kissé felvert tojásba forgatjuk. A sajtszószt /a sajtszószt nem kell elkészíteni, csak por formában hagyni, és liszttel elkeverni./ elkeverjük a liszttel és a már tojásban megfürdött húskockákat átrakjuk a sajtszószba. Aztán rétegezzük a baconra, először a húskockák, erre mehet egy-egy szelet sajt, majd megint a húskockák és így tovább amíg tart a hozzávalóból. (nekem 2 réteg lett) Majd visszahajtjuk a szalonnaszeleteket és betesszük az előremelegített sütőbe kb. 30 percre. Szépen megpirul a teteje. Ekkor én megfordítottam és az addig aljaként funkcionált tetejét is megpirosítottam még a sütőben. 
Rácsra tettem hűlni. Ha már kicsit meghűlt, könnyebb szépen szeletelni.

Tálaláskor érdemes rámelegíteni. Köretként nekem leginkább a burgonyapüré passzol hozzá, esetleg valamilyen zöld- vagy majonézes saláta, de természetesen kinek mi szimpatikus.

Hidegtálakon is nagyon jól mutat....
Nálunk biztos befutó!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése