2012. június 11., hétfő

Pilóta keksz - házilag


Kerestem valami kekszet a bloggereknél, mert ajándékba készültek..... Tehát olyan recire volt szükségem, olyan igazi keksz, leginkább a nem krémes változatok voltak az elsőszámú célpontok, és nem mellékes az sem, hogy utaztatni szerettem volna, tehát ezt is ki kellett,hogy bírja! ..... Nézelődtem hát itt-ott és sorra akadtak kedvemre valók....és persze számos ötletet is adott mindegyik. A végén már alig tudtam dönteni, hogy az én barátnőim melyiket is kapják ott a nagy messzeségben, "fatornyos kisfalumban"....
Az már kialakult, hogy valami olyan készüljön, ami névnapról lévén szó, személyre szóló lehessen, ebből következett a betűnyomda

Itt mesélem el, hogy még mindig örülök, hogy akkor megvettem ezt a szettet a Tchiboban, valamikor karácsony táján....amiben 3 karácsonyi kiszúró forma és az összerakható betűnyomda volt található. Naná, én is csak a betűk miatt vettem.....gondolhatjátok, hogy volt már fenyőfa és kismackó formám pár darab.....de a betűk!!! no azok kincset értek nekem akkor - és azóta is!

Kicsit elkanyarodtam a kekszeimtől! Addig addig keresgettem, míg rátaláltam a Pilóta-keksz házi változatára!!! Igen, jól érzitek, pici hiba csúszott az elképzelésbe, mert ez ugye krémes....de annyira megtetszett az ötlet, és hát ugye nyomdázható is akár.....Gondoltam csinálok egy "próbasütést" és ha nem válik be az alap elképzelés, akkor jöhet egy újabb próba, az "elrontott" változatot meg megesszük mi - nagy duzzogva! 
A receptet még régebben láttam itt és elraktároztam a már ismert "kipróbálásra váró receptek" mappába. 
Most jött el az Ő ideje! mert nem árulok el előre nagy titkot, hogy bevált!!! 
Jól elgondoltam, hogy elkészítem az alap kekszet, és szépen megdíszítem a Rita feliratokkal.....Nem akartam olyan "igazi" "pilótás" formát az ajándék kekszeknek, ezért inkább eltekintettem a kerek fazontól - meg nem titok, jobban elfért rajta a felirat!
(Sajnos ezekből az ajándékba készített változatokból nem tudok feltenni fotókat, mert hiba csúszott a gépezetbe - elvesztek ezek a fotóim......de ugye el tudjátok képzelni, hogy milyen szuperek lettek??!!!)


Kíváncsian álltam neki a keksz összeállításának.....
Hozzávalók (kb. 20-25 db kekszhez)

12,5 dkg cukor
12,5 dkg vaj (kicsit megolvasztva)
1 tojás
1/2 cs. van.cukor
1/2 cs. sütőpor
26,5 dkg liszt
2 ek tej

+1ek kakópor
+1 ek liszt


Krémhez:
10 dkg vaj
3 ek kakaópor
80 gr. porcukor


A keksz hozzávalóit tálba mérjük és összeállítjuk a tésztát. Ha kész, kettéválasztjuk és az egyik feléhez adjuk az 1ek kakaóport, a másik feléhez az 1 ek lisztet. Folpackba csomagolva hűtőbe tesszük, kb egy órára.
Két tepsit kibélelünk sütőpapírral, a sütőt előmelegítjük 180C-ra.

A tészta pihenése után lisztezett deszkán egész vékonyra nyújtjuk. Figyeljünk, hogy sütésnél még a vastagsága megnő, és ha összeragasszuk majd a kekszeket, ne legyenek túl vastagok. (ezt én az első "próbánál" tapasztaltam ki, ezért osztom meg veletek!) Az egyik tepsibe sorakoztatjuk a sima (fehér) korongokat, a másikba mehetnek a kakaós korongok - és persze nyomdázzuk őket!!! lásd: cheftunder - és süssük őket kb. 10-15 percig. A korongok mérete kb. 4,5 cm-es legyen.
Hagyjuk kihűlni, addig elkészítjük a krémet.

A vajat a porcukorral habosra keverjük és mehet hozzá a kakaópor is. Ízlés dolga, hogy ki mennyire szereti kakaósan, kóstoljuk meg közben, hogy az arányok jók legyenek cukor és kakaó ügyben! Kis időre tegyük be a hűtőbe lehűteni a krémet. Nem kell megijedni, nem egy gelly (fura így leírva, pedig a szót használjuk!) szóval nem lesz olyan vajas krémünk, amitől irtózunk általában!
Ekkor jöhet a töltés! kihűltek a kekszek, kenjük meg a krémmel és ragasszuk össze a két különböző színű korongot!
Mehetnek a kekszes dobozba! .....arra a kis időre, amíg tartanak - mert nálunk nagy sikere volt!












2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, el is mentettem! (pedig nem vagyok kekszrajongó, de a pilótát ki nem szeretné, még én is:))

    VálaszTörlés
  2. Azóta megsütöttem - vagyis tegnap. :) Nagyon fincsi, köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés