2012. június 20., szerda

Lekváros bukta-virág


Eljöttek hozzánk a "kiscsalád" - akik mind csajok! Készültem ebéddel meg desszerttel...... igen ám, csak a csajok egy részénél nem arattam osztatlan sikert az általam készített édességgel. Mit lehet ilyenkor tenni? Közvélemény kutatás: ki mit enne akkor, gyors hozzáfogok máshoz! Itt kapott a legtöbb szavazatot a lekváros bukta. No uccu neki, összeállítottam a finom kelt tésztát , pihentettem és mikor már szép buci volt, akkor kinyújtottam. 

Hozzávalók a tésztához:
60 dkg liszt,
csip. só
3 ek cukor
2,5dkg élesztő,
2 tojás sárgája,
1 tojás
3 dl tej,
6 dkg olvasztott margarin,

Töltelék: lekvár - ízlés szerint

Gondoltam, azért csak ne legyen már olyan snassz egyszerű bukta! legyen inkább virág a bukta!!! Ezért amikor kinyújtottam, akkor pogácsa szaggatóval nagyobb köröket vágtam a tésztából, mindegyik közepébe ment egy kiskanál lekvár és gombócokat formáztam belőlük. Ezek a gombócok most meg egy kerek tortaformába kerültek - amit előtte kibéleltem sütőpapírral - és keltek itt még úgy kb. 15-20 percig. Amikor már alig bírtak magukkal ebben a formában, megkentem cukros vízzel (tudjátok ,ezzel helyettesítem mostanában a tojás sárgáját) megszórtam a tetejüket kristálycukorral és betoltam az előre melegített 180C-os sütőbe úgy kb 25 percre.
Mikor kisült megspricceltem vízzel.
Most vagy kevés volt, vagy finom.....de percek alatt elfogyott!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése