2012. május 31., csütörtök

Zöld spárga-krémleves


Már ismétlem magam, mikor mondogatom, hogy spárgaszezon van.... Aki olvasgatja a blogot, az már tudja, hogy nálunk népszerű alapanyag a spárga...abból is a zöld változat. A Zuram szerint akár minden nap lehetne valamilyen változat....no azért én nem..... Viszont ilyen időszakban intenzíven bújom a blogokat újabb receptekért, hogy legyen mindig olyan amit kipróbálás után értékelhetünk: "marad!" - és a "jó volt egy próbának" kategóriák szerint! 
Így került a listámra egy pite.....el is készült, majd mutatom.

De ugye ez nem egy pite itt! viszont a pitéhez egyforma méretű spárgasípokra volt szükségem, így keletkeztek leeső darabkák. .....aztán mindent felhasználunk ám, ezért azt félretettem és azokból készült ez a fincsi leves!
Bevallom spárgaszezon ide vagy oda, a leves az utolsó szokott lenni, ami készül belőle, és nem is tudom miért, hisz mindketten szeretjük pedig a krémleveseket. De mooooost!

Ugye akkor voltak a zöldspárga végek, meg volt még szintén maradék 2,5 fej gomba, akkor már menjen hozzá 1 nagyobb fej krumpli is.....és készült is már a leves!
Az előzőeket apróra vágtam és annyi vízben tettem fel főni ,ami ellepi a zöldségeket, persze egy kis só, esetleg vegeta vagy leveskocka mehet hozzá. Gyorsan megfőnek a zöldségek, akkor leturmixolom és tejszínnel felöntöm és azzal együtt még összeforralom. 

Amíg ezek megvannak, pirítok egy kis kenyérkockát, mert szerintem ez illik hozzá legjobban - no jó lehet még a levesgyöngy, de azt nem mindig tartok itthon. 
Tálaláskor én személy szerint még szoktam hozzá adni egy kanálka hígított tejfölt......és persze jöhetnek a kenyérkockák.......meg a vidámság!!!
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése