2012. június 16., szombat

VAKÁCIÓ! - ajándék kekszek a tanító néniknek


Itt a VAKÁCIÓ! Ennek ugye minden gyermek örül. A szüleik már csak mérsékelten fogadják olyan örömmel ezt a tényt. De mert tény, elfogadjuk! Én ezekben az utolsó napokban mindig értékelem az iskolás évet, és elismeréssel adózok a mi két tanító néninknek, mert nagylétszámos , kétharmados fiús osztályban "megcsinálni" egy évet.....szóval: le a kalappal! Hja, hogy mindemellett, még a tananyagot is megtanulták a nebulók? hja kérem......ez ám a nem semmi, úgy, hogy szépek az év végi bizonyítványok, elégedettek a gyerekek (szülők) a jegyekkel. Szóval ezeket mind egybevetve szeretném kifejezni mindig a tanító néniknek - Hajnalka néninek és Teri néninek - ,hogy ilyen odaadással, türelemmel és szeretettel vették az idei akadályokat is. Ezért gondolkodom valami olyan figyelmességen, ami nem a megszokott, nem az "letudjuk, mert illik adni a pedagógusnak valamit" ajándék kategória. Hát persze, hogy valami gasztroajándékról gondolkodok most is..... miről másról?! Aztán ilyenkor van az, hogy beleesek abba a hibába, hogy a végén a sok ötletelésben alig tudok dönteni, melyik is legyen .....aztán ami épp nem került sorra, majd máskor jól jön még!
Most is egy ilyen év végi figyelmességet hozok nektek, amit én készítettem a mi két tündéri tanító néninknek.
Egyszerű linzer kekszről van szó, csak a formázás , díszítés teszi személyesebbé, amitől most nekik kifejezve, hogy hálásak vagyunk a munkájukért!

A linzerhez már szerintem nem is kell írnom a 3:2:1 arányosítást, mert már mindenki tudja, hogy 30 dkg liszt, 20 dkg margarin, 10 dkg porcukor és 1 tojás sárgája. Ezeket az aprítógépben morzsásítom - a tojás kívételével - és aztán kiveszem, hozzadom a tojást és az ízesítést , ami most épp mandula aroma volt, és összegyúrom. Mehet a folpackba és a hűtőbe pihenni legalább 1 órára. 
Pihi után kinyújtom és a kiszúró formával elkészítem az ajándék sütiket. Most a királyfim kérésére az egyik tanító néninek szív formájú, a másiknak virág formájú linzer kekszek készültek. 
Aztán elővettem az imádott betűnyomdámat!!! Tudjátok, írtam már róla előző posztokban.....
Szóval kirakosgattam a neveket és mehettek a feliratok a formakekszekre ,azok meg a sütőpapíros tepsibe sorakoztak egyből. 
Addig a sütőt előmelegítettem 180C-ra és betoltam a linzereket 12-15 percre.

Amikor kész, kiveszem, kihűtöm mindegyik kekszet, majd lekvárral megkenve ragasztottam össze a kis ajándékokat. 

Innen már nincs más dolgom, mint a dobozokba bekészíteni és a gyermeket óvatosságra inteni a szállítással kapcsolatban.....

Köszönjük Hajni néni, és Teri néni!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése