2012. június 19., kedd

Rebarbarás-epres pohárkrém


Ez még az ünnepi étel desszertje..... Többszörösen is kedvezni akartam az ünnepeltnek, ezért az ő ízlésének megfelelő menüsort próbáltam összeállítani. A főétel egy másik posztban már említett tenger gyümölcsei spagetti volt, és ez a mai desszert készült hozzá. Aminek az apropója egyszer pedig az volt, hogy időhiány miatt csak valami gyors, egyszerű édesség jöhetett szóba, másszor pedig, hogy a Zuram nagyon szereti a mascarpones sütiket (legyen az tiramisu, répatorta stb), harmadszor pedig, hogy volt még egy kis rebarbarás eperszósz ... Innen már látszik, hogy szinte adta magát ez a szuper finom pohárkrém!

Elkészítése tényleg egyszerű! 
Hozzávalók:
250 gr. mascarpone
100 gr porcukor
200 ml habtejszín
1/2 cs. zabkeksz
caramell szirup (opcionális)
rebarbarás-eperszósz
1/2 pohár natúr joghurt

A kekszet aprítóban durvára darálom és meglocsolom caramell sziruppal (ez természetesen elmaradhat, csak így finomabb volt). 
A habtejszínt felvertem és a porcukorral kikevert mascarponéhoz adtam.
A rebarbarás eperszósz már készen volt. Elkészítése sem tart sokáig, mert a rebarbarát kb 2cm-es darabokra vágjuk és fahéj-szegfűszeg-cukor keverékével kevés vízben megfőzzük és a végén hozzáadjuk az epret. Ebből akár ebben a formában is ehetünk már, de most leszűrtem és összeturmixoltam. Közben adtam hozzá 1/2 pohár natúr joghurtot. 

Elővettem a szép kis tálkáimat és az aljára a zabkekszből került egy réteg. Erre a mascarponés krém következett - ezt én habzsákból töltöttem, mert úgy szebben látszik a rétegezés - és megkapta a rebarbarás-eperszószt is és addig rétegezhetjük, amíg elfogynak a hozzávalók. Nekem most mindenből 2 réteg lett minden tálkában. A fenti mennyiségből 6 db tálkát tudtam megtölteni.
Tetejére tartalékoltam a mascarponés krémből - de ha nem marad, helyettesíthetjük tejszínhabbal - és megkoronáztam egy félbevágott eperszemmel.

Betettem a hűtőbe és fogyasztásig ott várták sorsukat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése