2012. június 18., hétfő

Tenger gyümölcsei spagetti


Ez egy megosztó étel, tudom én is! De....
Igazából ez egy elmaradt posztom, mert ebben a hónapban halmozzuk a névnapokat, pl. a Zuramé is most van. Volt ajándék is, de gondoltam készülök valami kis gasztro meglepetéssel is..... és mivel nagyon szereti ezt az ominózus spagettit, megint ezt készítettem neki - sokadjára már. 

Annyira nem ördöngősség az elkészítése - pont mint egy pörkölté - de mégis sokan ódzkodnak tőle, hogy nehéz és nem fog nekik sikerülni.... Hát most leírom , és bátran próbálkozzon mindenki , aki eddig odázta ,hogy neki álljon! 

Vegyünk hozzá egy csomag fagyasztott tenger gyümölcsei koktélt. De magunk is összeállíthatjuk az arányokat, ha van amit jobban és van amit kevésbé szeretünk a herkentyűk közül. Én most egy összeállítást vettem, mert a szépnek láttam. Ez egy kb 500 gr-os csomag volt. 
Szükségünk lesz még egy kisebb fej vöröshagymára, 2-3 gerezd fokhagymára, 0,5 dl. tejszínre, és kb 1 dl. fehér borra. Fűszereknél sem kell belebonyolódni, bors, petrezselyem citrom - és só nem kell!!!
A hagymákat nagyon apróra vágjuk és feltesszük kicsit megpárolni olajban, majd ráöntjük a tenger gyümölcsei keveréket úgy fagyott állapotban. Hagyjuk, hogy egy kicsit engedjen ki, és mikor már levet kezd engedni, hozzáadjuk a fehérbort, petrezselymet, borsot, citromot, és jól elfőzzük a levét, hagyjuk a bort elpárologni. Mire ez megtörténik, addigra a herkentyűk is megfőnek - de kóstoljunk, mert ez ugye az összetételtől is függ.
Amikor úgy ítéljük meg, hogy megfőtt minden, akkor nyakon löttyintjük a 0,5 dl főzőtejszínnel és ezzel összeforraljuk. Mi szeretjük, ha szaftosabb, de ha valaki sűrűbben, akkor nem szükséges ez a mennyiségű tejszín. 
Közben felforraljuk a tészta főzővizét és mehet is bele a spagetti. 
Néhány perc alatt kész is, leszűrjük és a tálaló tálba tehetjük. 

Nekem az a tapasztalatom, hogy a tésztát és a szószt külön kezeljük, mert különben a tészta beszívja a szószt és elveszti az a lágyságát, amit a szósz ad neki.
Tálaláskor merítünk a tésztából egy adagot, és a tetejére kanalazunk a tenger gyümölcsei mártásból. Ízlés szerint parmezánnal vagy sima reszelt sajttal megszórjuk a tetejét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése