2014. február 4., kedd

Szarvassült



Ennek az ételnek már régen itt volt az ideje.....
Kaptam egy szép darab szarvasgerincet. Olyan gyönyörűséges, igazi minden háziasszony álma vadhúst. Mivel azonban nem vagyok otthon a vadételek elkészítésében, körkérdést intéztem ismerőseimnél, főleg akik vadásznak, vagy legalábbis vadat szoktak készíteni, hogy hogyan is kell hozzáfogni.... és ahogy már lenni szokott, ezekből mixeltem egyet a saját ízlésem szerint.

Ugye az már elsőre kiderült, hogy ezt a húsfélét pácolni kell, ha igazán finom puha sültet szeretnénk az asztalra tenni majd. Aztán ekkor jönnek az okoskodások.....mi legyen a pácban? Abban megegyezhetünk, hogy olajos pácot készítünk és a biztos fűszerek: babérlevél, bors, boróka.  Aztán jöhet még akár kakukkfű vagy ......itt a felsorolások sokasága lehetne, de én csak az alapfűszereket használtam! Kissé összetörtem egy mozsárban majd hozzáadtam az olajhoz. Ezt jól betunkoltam a husiba. Méretének megfelelő tálba tettem, felöntöttem még olajjal, hogy jól ellepje és ment mellé is még ezekből a fűszerekből. Aztán lefóliázva pihen a hűtőben 2-3 napot. (nálam 3 napot)

Ekkor jött az a jól megtanult fogás: kérget sütünk a húsra egy serpenyőben. Itt egy kis cselhez folyamodunk, hogy ne legyen a száraz hús száraz, ezért szalonnacsíkokkal megtűzdeljük. Majd az alacsony hőfokra (150 C) előmelegített sütőbe tesszük és először lefedve sütjük kb. 45-50 percig. Levesszük a fóliát és sütjük még 10-15 percig. 


Készíthetünk hozzá mártást, köretnek lehet burgonyafánk vagy -krokett, és persze dukál az áfonyalekvár is! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése