2015. november 8., vasárnap

Káposztás hajtóka - Blogkóstoló 25.



A káposztás hajtóka egy családi recept Konyhavirtuózéknál. Szerettem volna nagyon jól megcsinálni ezt az őszi péksütit, de sajnos a nagyon jól akartamból az lett, hogy mivel sok lett a töltelék, nem tudtam olyan szépen szeletelni a káposztás hajtoványokat! Kicsit elkeseredtem, hogy a külleme nem lett olyan szép, mint az eredetinek, de bizton állítom, hogy az íze nagyon finom lett! 
Hasonló káposztás sütemény szokott nálunk is készülni, csiga formájában, de ezentúl így is fogom majd készíteni, mert nagyon kiadós és finom.

Hozzávalók:
60 dkg liszt
20 dkg zsír
1 tojás
1 kis pohár tejföl

a töltelékhez:
1 kisebb fej káposzta
só-bors
olaj

Először a káposztát apróra vágom és zsíradékon borssal, sóval együtt lepirítom. Hagyom kihűlni.
Közben elkészítem a tésztát. A hozzávalókból egy jól kezelhetó tésztát gyúrok össze. Kinyújtom, majd a kihűlt, pirított káposztával megkenem, "hajtókázom", vagyis nem tekerem, hanem háromba hajtom. majd felszeletelem. 
Tepsibe sorakoztatva tojással megkenem, és 190C-os sütőben aranybarnára sütöm.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon meghatódtam, igazán megtisztelő hogy a kerek évforduló kapcsán egy egész menüsort elkészítettél! Köszönöm szépen, remélem ízlettek a fogások!

    VálaszTörlés
  2. Biztos el fogom készíteni Tündi! Káposztás pogácsát már készítettem, biztos ez is ízlene.

    VálaszTörlés