2012. április 8., vasárnap

Húsvéti kalács 2.


Nincs húsvét kalács nélkül (sem)! Ezt leszögezhetjük, ugye? Mert ha húsvét, akkor a sonka-tojás párosa utána a kalács az, ami minden család asztalán jelen van ilyen vagy olyan formában! Lehet hagyományos, semleges ízű, lehet sós, lehet töltött....és a lehetőségek tárháza végtelen. .....és akkor még hozzájön ,amikor valaki beleolvas a gasztroblogokba, netán az ilyenkor tömegesen megjelenő gasztroújságokba...., mert mindenhol a saját ötletét favorizálja mindenki - érthető persze - és ötletelhetünk bőven, csak a bátorságunkon és a kapacitásunkon múlik, melyiket, mennyit készítünk arra pár napra, amit húsvétolásnak hívunk. Természetesen családonként változik a mennyiség annak ismeretében is, hogy ki mennyire tartja a szokásokat, van -e náluk még hagyományos locsolkodás, jönnek-e vendégek, szóval sok tényező határozza meg minden háziasszonynak, hogy melyik kalács legyen idén a befutó!

Tavaly egy hagyományos kalácsot készítettem.... Akkor még nem készültem fel igazán a húsvéti kalács projectre, csak megsütöttem a szokásos kalácsomat. De az idén!!!! no már tudatosan kerestem a megfelelő receptet....Böngésztem az interneten több gasztrooldalt, szívesen fogadtam a bloggertársak jó ötleteit az ő bevált húsvétos kalácsukról......de azért gondolom senkit nem lepek meg, ha azt mondom ,hogy Limara foszlós kalácsa mellett döntöttem....??!!!! Mondjuk csak a tészta amit átvettem, a formázás hagyományos maradt, de mint minden eddig recept tőle : bevált!!!!

Szeretek ajándékozni! sőt továbbmegyek, szeretek süteményt ajándékozni!!! Szívesen sütök kalácsot másnak, aki örül neki..... Most is így volt, ajándékba - is - sütöttem, de most csak a családnak. Az volt a kívánság, hogy se sós, se édes ne legyen, hanem semleges, hogy lehessen sonkához is enni, de akár reggelire lekvárosan is......
Ezért esett a választásom a fent már említett foszlós kalácsra. A formázása nálam maradt a hagyományos, hármas fonással.

Hozzávalók:
2,5 dl habtejszín
1 egész tojás
1 tojás fehérje
csipet só
3 ek cukor
50 dkg liszt
2 dkg élesztő

1 tojás a lekenéshez

A hozzávalókat a kenyérsütő gépbe teszem és elindítom a dagasztást, mikor kész, akkor kiveszem és kelesztőtálban kelesztem.
Én ezt az adagot elfeleztem és két kalácsot készítettem belőle.

Tehát felezés után mindkét gombócot még három-három részre osztottam és fonatot készítettem. Majd betettem a sütőpapírral kibélelt sütőformába és hagytam duplájára kelni - ez kb. 25 perc volt. Ekkor lekentem a tojással és a 180C-ra előmelegített sütőbe tettem 25-30 percet sülni.

Mikor kész lett, kivettem és rácsra raktam hűlni. A fotózás kedvéért megvágtam - no jó, irtó kíváncsi is voltam, na......és nagyon jó állagú, jó bélzetű, nem utolsósorban finom ízű kalács lett a végeredmény! Miért is nem csodálkoztam? mert itt nem magamat dícsérgetném ezzel, hanem azt a tényt, hogy megint igazam lett, amikor a "limarás" receptekről azt mondom : csukott szemmel csinálhatod!!!! Még1x köszönöm Limara a szuper receptet!!!

Ha már ajándék lett a kalács, akkor illik becsomagolni....kis túlzással, mert tavaszi szalagot kapott és indult is a családtagoknak ,hogy ők is élvezhessék a húsvéti kalács finom ízét.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése