2012. április 18., szerda

Hagymás nokedli

Ennek az egyszerű ételnek külön története van - persze most mondhatjátok, melyiknek nincs!? 
Mint tudjátok, akik a blogot olvassátok: diétázunk. Így sokszor gondolkodásra késztet a másnapi étel kitalálása, hogy milyen napon, milyen összetevő engedélyezett..... Ekkor szoktam mondani, hogy úgy főzök mint a "Buday", hogy amit találok, abból kreálok. Nekem ez is adja a szépségét ennek a típusú fogyókúrának, hogy kreatívnak is kell lenni, nem elég csak főzni. Így szoktak születni új ételek, amik aztán maradnak a menüsoron és máskor is elkészítésre kerülnek. 
Aztán jön még hozzá adaléknak, hogy vannak ételek, amik a diéta idején mellőzésre kerülnek ,mert nem férnek bele a szabályokba, de viszont nagyon kedvelt ételek, és úgymond hiányoznak az étkezésünkből. Ilyen étel a  jó magyaros : pörkölt nokedlivel. A Zuram elmondja párszor, hogy neki ebből van hiánya, ezt nem szívesen nélkülözi. Így született ez az étel!!!
Mert ekkor épp szénhidrát napra kellett kitalálni valamit....
Alapból indult a nokedli.... Mivel párosítsuk? ....és akkor jött a pörkölt ötlete hús nélkül... No jó, nem meghülyültem, csak kipróbáltam - és bejött!!! 
Vagyis, a hagymát megpirítottam, megszórtam pirospaprikával és felengedtem kevés vízzel. 
Közben kikevertem a nokedli tésztáját. 2 db tojáshoz lisztet, vizet keverek ,hogy kellő sűrűségű masszát kapjak, amit a nokedliszaggatóval sózott forró vízbe engedek. Ez pár perc alatt elkészül, feljönnek a galuskák a víz tetejére, azokat kimerem és hideg vízzel leöblítem.
Az elkészült szaftot - az álpörköltet - átkeverem a galuskával és már kész is a szénhidrát napra való menü!

Mivel már tavaszodik, megjelentek az első-második fejes saláták....így adott a saláta lehetősége.
Ennek én egy ecet-cukor-só-víz elegyet készítek és a felvágott salátát ebben fürdetem meg. De nem szabad sokkal előbb elkészíteni, mert ez csak frissen, roppanósan az igazi!

Sajnos ez az étel nem túl fotogén....elnézéseteket kérem, de szerettem volna megosztani veletek, mert nálunk nagyon bejött!!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése