2012. április 10., kedd

Intelligens krémes


Intelligens krémes. mindenki felkapja a fejét - már aki nem ismeri még persze! - amikor hallja ezt az elnevezést. Mitől intelligens? jön utána egyből a kérdés is. Én azt mondanám attól, hogy magától tudja a sok hozzávaló, hogy mi a dolga és hogyan váljék finom, tetszetős süteménnyé úgy, hogy szinte az összekeverésen kívül semmi dolgunk vele!!! Akkor intelligens, ugye??? 
Ha esetleg valaki a recept elolvasása után felkapná a fejét, hogy "hja....én ismerem ezt csak úgy hívták, hogy sült madártej!!!" no akkor neki is igaza van! Mert ez a krémes a madártej átalakult, azaz sült változata.

Nálunk ez a süti közkedvelt desszert a családban, mégpedig azért, mert ezt legalább mindenki szereti!!! Ezért előszeretettel kerül az ünnepi asztalra utolsó fogásként, vagy családi rendezvényeken édességként.

Az egyszerűsége - intelligenciája, hogy maradjunk a tényeknél! - abban rejlik, hogy  a hozzávalókat két részre bontva elkészítjük és összekeverve azokat az előkészített tepsibe öntjük és csak sütjük. Ennyi. 
Egyik ismerősöm mondta, hogy azért intelligens, mert szőke nők is meg tudják csinálni? hááááát akár azért is mondhatnánk.... (én is szőke vagyok amúgy, és megy más süti is, ha jól tudom....) De leginkább azért ,mert még a kezdő , alig gyakorlott háziasszonyok is bátran nekiállhatnak, mert biztos sikerélménnyel gazdagodnak , amikor elkészült!
Érdekessége, hogy az összekutyult (bocsi), és tepsibe töltött massza sülésnél intelligenciájánál fogva szétválik!, és így három külön réteg keletkezik, egy alsó lap, egy középső krémes töltelék és egy fedő tésztalap. Ugye, hogy máris izgalmas!!!??

Akkor jöjjön a recept és az elkészítés......

Hozzávalók:
8 db tojás
30 dkg cukor (én ezt lecsökkentettem 25 dkg-ra, de ízlés dolga)
4 cs. van. cukor,
15 dkg puha vaj,
10 ek. liszt,
1 l tej,
a tepsi kikenéséhez:
vaj, zsemlemorzsa.

A tojásokat egyenként szétválasszuk. A tojás fehérjét habbá verjük és félretesszük. Ez után a sárgáját a cukorral, vaníliás cukorral habosra keverjük, és apránként hozzáadjuk a lisztet és belecsorgatjuk a vajat, amit majdnem folyékonnyá melegítettünk (nem kell teljesen folynia, csak lágynak lennie!) Hozzáadhatjuk - szintén apródonként - a tejet is, óvatosan, hogy ne fröcsköljük szét a már híg állagot! Amikor ez kész, akkor a már felvert habot kanalanként - mint a madártej galuskáit - hozzáadjuk a sárga masszához. Nem kell teljesen elkeverni, maradhatnak benne darabosabb részek! 
A már közben vajjal kikent és zsemlemorzsával megszórt tepsibe öntjük. 
A sütőt most nem kell előmelegíteni, mert a tepsit a hideg sütőbe tesszük és magas fokozatra kapcsoljuk - ez nálam 240 C volt, és így sütjük 15-20 percig, majd visszavesszük a hőfokot 150 C-ra és tovább sütjük 1 és 1/4 órát. Tudom, kicsit soknak tűnik, de ahhoz képest, hogy más dolgunk nem volt ezzel a sütivel, szerintem eltekinthetünk a hosszú sütési időtől!
Vigyázzunk, mert ha a sütőnk olyan , akkor megkaphatja a tetejét a hosszú sütési idő alatt, ezért figyeljünk rá, és ha szükséges, tegyünk fóliát a tetejére. Más recepteknél azt írják, hogy nem szabad kinyitni a sütőt....hááááát én ezt nem tudtam még sosem betartani.....

Akkor kész is van a krémesünk!!! más dolgunk nincs vele, mint amikor kivesszük, hűvös, hideg helyre tesszük, kihűtjük. Célszerű ezt a süteményt egy nappal korábban elkészíteni, mert akkor lehet szépen szeletelni - tapasztalat!!! - ha már teljesen kihűlt és a krém pudingszerűen összeállt! Apropó!!! ha valaki melegen szeretné szeletelni , úgy is lehet, ha tudja, csak akkor még a közepe lágyabb, mármár folyósabb állagú! nekem jobban bevált ,ha pihentetem és kihűtve szeletelem. Így tetszik, hogy olyan "elvágólag" lehet  felszeletelni, nekem akkor szép....

Remélem ,hogy nemcsak a sütemény neve keltette fel az érdeklődéseteket, hanem meggyőzött benneteket a poszt is, hogy ennek a sütinek érdemes nekifogni, mert egyszerű és gyors......hja, és még finom is!!! Átmenet a madártej és a cukrászdai krémes között - én így fogalmaznám. 
Ha elkészítettétek, szerintem többeknél családi kedvenc lesz belőle!



1 megjegyzés:

  1. Tényleg a család kedvence lett, nagyon finom! Köszi, hogy feltetted a receptet!

    VálaszTörlés