2012. április 12., csütörtök

Gnocchi spenóttal



Idejét nem tudom megmondani, hogy már milyen régóta készülök  igazi gnocchit készíteni - itthon!!! Kaptam is a kedves barátnőmtől a "Tésztáslánytól" hozzá eszközt anno karácsonyra - ezúton is köszönöm a figyelmességed : Petra!!! Szóval azóta készülök....... és most eljött az én időm ,és nekiálltam! Elkészítettem kb 1 kg krumpliból és kb 30 dkg lisztből, 1 db tojásból, sóból a "nudli" tésztáját. ..... és jöhetett a gyártás.... Persze a család többi tagja komplett hülyének nézett, hogy ennek nekiálltam, de én meg úgy éreztem, hogy ez kell nekem! és nekem lett igazam! Ugyanis az így készült házi nudli alias gnocchi utánozhatatlanul finom lett!!! Ebből következik, hogy hamarosan újra készülnek a kis golyóbisok.

Meg kell valljam, hogy nagy élmény volt a "gyártás"! olyan igazi kikapcsolódás és kreatívoskodás egyben.

Mivel még mindig javában tart a diétánk.....az aktuális szénhidrát napon iktattuk be ezt a finomságot!
A kész gnocchikat lobogó sós vízben kifőztem. Közben elkészítettem a mártást. Most fagyasztott spenótot használtam, így tényleg mártás lett belőle, de szeretem spenót szezonban levelesből is készíteni. Szóval egy fél fej hagymát apróra vágtam, és olajon kicsit üvegesre pároltam, mehet hozzá 2-3 gerezd fokhagyma is, mikor már nem annyira kemények a hagymák, akkor hozzáadjuk a spenótot és ezzel együtt rottyantunk rajta egyet, nem kell főzni, mert a spenót gyorsan kész van. Erre ráöntünk 0,5 dl tejszínt - én most a diéta miatt növényi tejszínt használtam, de az persze ízlés dolga! - és ezzel együtt még forralunk rajta egyet és már kész is!

Fogyasztásnál a kifőtt gnocchikra halmozunk a mártásból és lehetőség szerint aszalt paradicsomot és reszelt sajtot adunk hozzá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése