2012. április 19., csütörtök

Répatorta


Gondolom senkinek nem mondok újat, ha azt mondom répatorta! Mindenkinek él egy kép a répatortáról, és eldönti, hogy szereti-e vagy inkább köszi, de nem kéri..... Én speciel még ennek előtte nem csináltam répatortát, csak ettem....és hát semmi katartikus élményt nem nyújtott az amit ettem.....Ezért nem is hozott annyira lázba, hogy én is készítsem el itthon..... Igen ám, de kicsit elsokalltam a sárgarépával - igazság szerint medvehagymás sárgarépa salátának készültek volna.... - szóval itt várt felhasználásra a spajzban. Mielőtt önálló életre adták volna magukat, hát megszületett a répatorta lehetősége - én se maradjak már ki a répatorta feelingből!
Emlékeztem, hogy egyszer régen eltettem egy újságból kivett receptet ehhez, hát előkerestem és nekiláttam.

Hozzávalók: 
(26cm-es tortaformához megadva)
25 dkg sárgarépa
15 dkg barna cukor
15 dkg dió (durvára vágva)
5 tojás
10 dkg rétesliszt
10 dkg mazsola
2 cs. van.cukor
2 tk fahéj
2 tk sütőpor

Krémhez:
1 doboz Philadelphia krémsajt
10-15 dkg porcukor
1 cs. van.cukor


Legelőször is a tortaformát kikenem vajjal, megszórom liszttel és kibélelem sütőpapírral az alját. 
Hozzálátok a tészta kikeveréséhez. A répát apróra reszelem és pici citromlével meglocsolom - ez csak azért kell, hogy ne barnuljon meg amíg a többi hozzávalót elkészítjük. A reszelt répához mehet a mazsola. Ezután a diót durvára darálom, vagy késsel összevágom. Egy másik tálban összekeverem a diót, fahéjat és a vaníliás cukrot. A liszthez adom a sütőport. A tojások fehérjét habbá verem és nem teszem messzire a robotgépet, mert a  sárgáját a barna cukorral habosra keverem. Ehhez adom hozzá a répát, majd jöhet a többi hozzávaló is a diós lisztes keverék lazítjuk a habbá vert tojásfehérjével.
Egy laza, massza-szerű tésztát kapunk, és ezt az előkészített tortaformába öntjük és a 200C-ra előmelegített sütőbe tesszük, és kb. 40-50 percet sütjük. (tűpróba!)
Ha kész, kivesszük, és rácsra téve kihűtjük. 


Míg hűl a torta, addig elkészíthetjük a krémet. A krémsajtot a porcukorral és a van.cukorral elkeverjük és én egy kicsi vanília aromát is tettem bele, de ez elmaradhat persze. 
A kihűlt tésztát én kettévágtam és megkentem egy kis krémmel, mintha töltött lenne, de alapvetően ez elmaradhat. Viszont a tetejére már szükséges a fincsi krémet felkenni, ha jut akár az oldalára is, és igazi tortánk lesz így! 
Én a reszelt sárgarépából tettem félre egy keveset, ezzel díszítettem a szeletek csúcsánál, hogy még tortásabb kinézete legyen. 



Egy szó mint száz, bejött ez a répatorta! Tudom, hogy százféle receptúra kering a köztudatban, de nekem ez amit elkészítettem tetszett így készen is, így ezt megtartjuk! 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése