2012. április 2., hétfő

Medvehagymás pogácsa 2.



Gondolom már mindenkinek a könyökén jön ki - így a medvehagyma szezon idején-, hogy minden blog tele a medvehagymás finomságokkal.....ezért ne haragudjatok rám, hogy én is egy már unalomig szajkózott medvehagymás pogácsával jövök!

Mifelénk ugye sok a medvehagyma, ezért minden évben tartanak is Orfűn "Medvehagyma Fesztivált". A legelsőkön is jelen voltunk ,aztán változtak a lehetőségek - értem itt a belépő, kóstolójegy, kevés étel stb - így néhány éve kihagytuk már ezt a programlehetőséget. Idén viszont valamiért úgy gondoltuk, hogy mégis elnézünk erre a programra, még úgy is, ha nem megyünk be a belépős udvarba, csak szétnézünk és kirándulunk egyet.....Meg is beszéltük két baráti párral, hogy ott találkozunk....No de csak nem mehetek oda üres kézzel!!!! Ezért gondoltam stílusosan sütök egy medvehagymás pogácsát - hátha ott már nem tudunk szert tenni ilyenre. Kerestem is egy jó , és most leginkább gyors pogácsareceptet, mert kicsit időhiányban voltam. 

Hozzávalók:
50 dkg liszt,
15 dkg zsír,
1 egész tojás,
1 tojás sárgája,
2 dkg élesztő,
1 dl tej, +cukor,
1 kis pohár joghurt,
só,

ebben az esetben még egy csokor medvehagyma apróra vágva.

A lisztet keverőtálba teszem, hozzávágom a zsírt kockázva és ezzel összemorzsolom, majd jöhetnek a tojások, só, joghurt, és a tejben felfuttatott élesztő. Az előzőekből összegyúrunk egy jó kis pogácsatésztát. Hagyjuk pihenni úgy 30-40 percet. Ezalatt szépen megkel. Ekkor átgyúrjuk mégegyszer és kilapítjuk kicsit és rászórjuk az apróra darabolt medvehagymát, és ezzel együtt összegyúrjuk ,hogy mindenhová jusson belőle.
Majd kinyújtjuk , berácsozzuk a tetejét , és pogácsaszaggatóval vagy simán késsel kockára vágjuk (mint én most), lekenjük tojással és mehet is az előre melegített 180C-os sütőbe 15-20 percre.

Mikor elkészültek a pogik, kosárba tettem és már indulhattunk is a barátainkhoz, akik örültek a még langyos medvehagymás pogácsáknak.......

1 megjegyzés: