2014. március 3., hétfő

Húsmuffin - quattro formaggyi





Van ugye a blogok között több játék is .... az egyikben én is részt szoktam venni, amikor is jelentkezés után egymás blogját sorsolja ki a mindenkori "játékmester", és akkor arról a blogról kell választani egy-egy receptet és elkészíteni a megadott határidőre.... Ugye, aki ismeri, ez a BLOGKÓSTOLÓ! Az ám! Nagyon megszerettem ezt az érdekes játékot! Nemcsak azért, mert játék, és játszani jó! Hanem azért is, mert így megismerhetjük egymás blogját és azon keresztül más-más ételeket, ízeket is.
Az egyik ilyen blogkóstolás alkalmával kaptam a Flóra blogját, akit egyébként is szoktam látogatni, de ilyenkor más szemmel nézem, ha választani kell egy-két konkrétabb receptet. Az első szűrő, hogy mi tetszik, melyiket szeretjük mi is, és persze az idő is egy komoly kritérium, hogy a határidőre mikor tudom elkészíteni. 
Első körben kiválasztottam több ételt is és lelkesedtem, hogy mindet megcsinálom.....aztán tudjátok, hogy szokott az lenni: győztem a határidő lejártáig egyet elkészíteni! (Azt már láthattátok persze a blogomon: ) 
Aztán ott maradt a többi a talonban, hogy majd egyszercsak sort kerítek rá..... No az egyiknek itt volt az ideje! 
Egy hétvégi gyors ebédre gondoltam, de egész héten olyan össze-visszaságban étkeztünk, hogy valamiért mindenki a könnyű csirkemellre szavazott..... aztán a többi már az én dolgom! :)
Ekkor került elő a húsmuffin ötlete - sok-sok sajttal! A legyen gyors feltételnek tökéletesen megfelelt! Aztán ami még nálunk fontos tényező: mindhárman megesszük!

Akkor már csak a hozzávalók következzenek és a leírás, hogyan készítheti el mindenki aki szeretne a családjánál, vagy a vendégeinél jó pontokat begyűjteni.

Hozzávalók:
kb 1 kg csirkemell
grillfűszer
5 dkg ementáli sajt
5 dkg füstölt sajt
10 dkg brie sajt vagy
10 dkg mozzarella
5 dkg parmezán
olívaolaj

Akkor most jöjjön a recept.....
A csirkemellet egész vékonyra szeleteljük, akár kicsit meg kis klopfolhatjuk. Ezután befűszerezük a grillfűszerrel és félretesszük kicsit.
Közben a sajtok közül az ementáli és füstöltet lereszeljük, (ezt össze is keverjük) a brie sajtról a kérget levágjuk és kockázzuk, (én most ezt mozzarellával helyettesítettem, mert azt mindenki szereti nálunk). A parmezánt  - ha nem az az előre reszelt változat - szintén reszeljük még le. 

A muffunsütő mélyedéseit kikenjük olajjal és mehetnek bele a vékony csirkemell szeletek úgy, hogy a széle tovább érjen, hogy vissza lehessen a végén hajtani.
A hússzeletre először az ementáli-füstölt keverék kerül, erre mehet a brie-mozzarella kocka, majd végezetül a parmezánnal zárjuk a sort. Ekkor kicsit lenyomkodjuk ,hogy a rétegek szépen megmaradjanak majd . 
Behajtjuk a csirkemell másik két végét és megkenjük kicsit olívával - mehet is az előmelegített 180C-os sütőbe 25-30 percre!

Nálunk krumplipüré lett most a köret - de persze a fantázia határtalan, köret ügyben is! 


Azt is tudom már, hogy lesz még alkalom amikor ezt az ételt elkészítem, és persze turbózom, tovább, illetve változtatok a sajtok összetételén..... A rokfortos változatot mindenképp kipróbálom! 
No meg vissza van még a másik ajánlat is az eredeti bejegyzésből, amikor is hawaii változat készült......









1 megjegyzés: