2012. augusztus 27., hétfő

Szilvás lepény


Most gyorsan posztolom ezt a pitét.... Mégpedig azért, mert vannak még rejtett tartalékaim, amiket már azért nem tettem fel, mert lejárt a szezon és olyan bután jön ki, hogy most jövök elő egy - mondjuk epres sütikével, mikor már szilva szezon van.......
De most!!!! most szilva szezon van, és itt a szilvás pite! ....ami nagyon-nagyon finom volt.....

A tészta receptjét valamikor egy újságból másoltam ki a füzetembe, de nem tudom mi volt az oka, hogy sosem próbáltam ki. (vagyis sejtem....nem volt hozzá fotó!, nekem meg az kell az inspirációhoz) Most bátor lettem és nekivágtam. Aztán most bánom, hogy eddig nem, mert egy nagyon jó tészta. 
Köztes állapot a kevert piskóta és a kelt pite között - talán ez is visszatartott anno. Azonban ettől még érdekesebb volt a sütemény, mert a keltek tésztás állaga ötvöződött a piskóták könnyedségével. Szóval mostmár többször kerül elő ez a tésztaféleség!

Hozzávalók:
40 dkg liszt,
3-4 dl tej,
1,5dkg friss élesztő,
5 dkg cukor
10 dkg vaj,
0,5 dl olaj,
2 tojás,
csipet só,

kb. 50 dkg szilva
3-4 ek kristálycukor
2 kk őrölt fahéj

marcipán (elhagyható)


Először kezdjük az élesztővel, futtassuk fel langyos, cukrozott tejben. Ha kész, adjuk hozzá a liszthez,, jöhet hozzá még a 2 tojás sárgája, a lágy vaj, az olaj és a cukor. Ezeket kikeverjük annyi tejjel, hogy lágy tésztát kapjunk - nem kell megijedni, tényleg lágy lesz a tészta, mint a piskótánál, tehát ne számítsunk a keltek rugalmasságára! 
Közben a tojás fehérjét habbá verjük. Ezt dolgozzuk bele az előbb kikevert tésztába. 
Hagyjuk legalább fél órát kelni. 

Kivajazhatjuk a tepsit közben - én mondjuk sütőpapírra szavazok.... Célszerűbb a nagyobb méretű tepsit használni, mert nehezebben sül át a tészta, ha nagyon magas. (tapasztalat)

Öntsük bele a tepsibe a tésztát és vizes kanállal simítsuk el a tetejét. Erre jöhetnek a gyümölcsök... Itt most nálam ugye a szilva. 
A szilvát félbe vágtam, és vágott felével lefelé raktam rá a tészta tetejére. 
Kristálycukrot kikevertem fahéjjal és bőven megszórtam a szilvákat és a tésztát. 
Volt még itthon egy kis maradék marcipán , amit ráreszeltem ezek tetejére és mehetett is a 180C-ra melegített sütőbe 35-40 percre. Figyeljünk a tésztára, főleg, ha van rajta marcipán - ami persze elhagyható - mert úgy hamarabb pirosodik a teteje, akkor takarjuk le fóliával. De sütni kell ennyi ideig, mert különben belül "szalonnás" marad a tészta.


Hagyjuk a tepsiben kihűlni és csak utána szeleteljük fel a pitét. Fahéjas porcukorral megszórva tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése