2012. szeptember 1., szombat

Tiramisukrémes torta



A nyár és nyárvégi időszak nálunk az ünneplések ideje név- és szülinapok tekintetében. Ezért most többször kellett kipróbálnom magam torták készítésében. Van ám ebben egy segítségem! Egy kreatív kisherceg! Mint már egy régebbi posztban említettem, kidolgozott ötlete volt a saját szülinapi tortáját illetően is. Hát gondolhatjátok, hogy most ,amikor apukájának volt szülinapja, már kész tervvel készült egy hete.....!!! Könnyedén elmesélte, hogy mit gondolt ki, és nekem már csak a kivitelezés marad! Aha!!!

Tehát a Zuramat ünnepeltük a napokban. Az ajándék is megvolt, de torta nélkül nem szülinap egy szülinap, igaz!? Akkor készüljön valami különleges erre az alkalomra - gondoltam én. Aztán jött az ötletgyáros és megszületett a tervezet: "biztosítási kötvény"-t ábrázoljon a torta! Jó! (Gondolom kitaláltátok, hogy jelenleg egyik nagy hazai biztosítótársaság teamjét erősíti a drágám, ott meg mindig jól jön egy újabb "kötés"!) 
De milyen ízű legyen? Mivel az ünnepelt szereti a tiramisut, arra gondoltam, hogy lehetne akkor ilyen íze is ennek a tortának. Nekiláttam a neten kutakodni.... de mindegyik keresés a tiramisu tortára vezetett. Én meg nem azt akartam készíteni, hanem tiramisu krémest.... Mert ugye az volt nekem kiadva, hogy a borítás marcipán legyen és cukormázzal a megadott szöveget írjam rá! 
Aztán addig-addig kutakodtam, hogy több receptből összeollózva (ismerős ez??!!!) megszületett az ünnepi torta krémje! De most gyorsan ide be is jegyzem, hogy megmaradjon, mert igen jól sikerült!

Kezdtem azzal, hogy sütöttem egy 6 tojásos piskótát
Ezt talán már leírnom sem kell, de azért hátha vannak itt az olvasók között még viszonylag "kezdők".....
6 tojás sárgáját 6 ek cukorral habosra keverjük, hozzáadunk 6 ek lisztet, amiben előtte elkeverünk 1/2 cs sütőport. eldolgozzuk simára. Felverjük a tojás fehérjét habbá, pici sóval. Aztán ebből egy laza elegyet készítünk. 
Előmelegítjük a sütőt 180C-ra és a tepsibe öntött piskóta tésztát betesszük 25-30 percre (tűpróba!)
Tudjátok, az első 10 percben nem szabad kinyitni a sütő ajtaját, viszont ekkor vissza kell venni a hőfokot 10-15 fokkal.
Ha kész, kivesszük a sütőből és rácsra borítva hagyjuk kihűlni.

Amíg ez meglesz, elkészíthetjük a tiramisu krémet!
Hozzávalók: 25 dkg mascarpone, 4 tojás sárgája, 20 dkg porcukor, 1 cs. van.cukor, 0,5 l tejszín, 2 ek zselatin (1dl vízben felfőzve), 1 dl kávé, mandula likőr,

A tojásokat kikeverem a cukorral habosra, belekevertem a krémsajtot, a kemény habbá vert tejszínt, a langyosra hűtött zselatin, a fele kávét és egy kevés mandula likőrt.

Közben kihűtöttük a megsütött piskótát, ketté vágjuk. Jöhet a betöltés!
Az alsó piskótalapot megkentem a tiramisu krém felével, erre jön egy sor babapiskóta, amit előtte meglocsoltam langyos kávéval (vigyázzunk, ne áztassuk el a babapiskótát!),  jöhet még egy kis mandula likőr, erre a krém másik fele és betakartam a piskóta felső részével. Ezzel a rétegezéssel nagyon mutatós lesz, amikor felszeleteljük majd a tortát!
Egy kicsit betettem a hűtőbe, ,hogy könnyebb legyen dolgozni vele.

Amíg hűlt a betöltött piskóta, vékonyra nyújtjuk a marcipánt. (porcukros deszkán könnyebb)

...már csak be kell borítanom.....ez a könnyebb része a dolognak! ....aztán díszítenem!! no ettől féltem kicsit, de megkönnyítették a dolgom: lehet cukormázzal is írnom! hát így is lett.


Persze nem olyan mestermű, mint az igazi cukrászoké, de talán ha többet gyakorolok majd.....
Mehetett megint a hűtőbe egy hosszabb pihenőre, amíg az ünnepeltet felköszöntjük.


Nálunk most marcipán bevonattal készült ez a torta - a könnyebb díszíthetőség kedvéért - de természetesen bevonhatjuk a krémmel kívülről is.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése