2012. augusztus 10., péntek

Pehelykönnyű túrós pite


A családom nőtagjai szeretik a túrós süteményeket. Ezért ha tudom, hogy jönnek hozzánk látogatóba, akkor igyekszem ezek közül válogatni, hogy túró legyen benne..... Már régóta ott volt a tarsolyomban ez a pite, hogy ki kell próbálnom, hogy tényleg pehelykönnyű-e? Meg azért is, mert a pite lehet bármilyen nekem, azt nagyon szeretem....úgy vagyok a pitével, mint Gombóc Artúr a csokival. Szóval jött a pite első felvonás....Először persze a túrós változat, ha beválik, lehet a többi szokásos - és nem annyira szokásos - pite töltelékekkel próbálkozni.

Ezt a receptet Andinál találtam, mint olyan sok jó receptet már, amit mentettem is saját tárhelyre is. 

A tészta hozzávalói:
30 dkg liszt, 15 dkg margarin, 4 tojás sárgája, 3 dkg élesztő, 0,5 dl tej, 1 kk. cukor, csipet só,

Töltelék hozzávalói:
60 dkg túró, 25 dkg porcukor, 4 tojás fehérje, 1 cs. van.cukor, 1 ek. liszt, mazsola. (aki szereti a túróban, tehet bele természetesen reszelt citromhéjat is, én ki nem állom!)

Elkészítése: A cukorral langyosított tejben futtassuk fel az élesztőt. Gépi habverővel keverjük ki a tojás sárgáját a puha margarinnal, szitáljuk hozzá a lisztet, adjuk hozzá a sót, és a felfuttatott élesztőt. Alaposan dolgozzuk ki a tésztát és osszuk ketté.
  
A töltelékhez a túrót szitán törjük át, keverjük ki a porcukorral, adjuk hozzá a mazsolát, vaníliás cukrot,  a lisztet, és a 4 tojás felvert habját.
Én jobban szeretem, ha simára el van dolgozva, és olyan krémszerű a túró, és ekkor jöhet bele a hab.


Sütőpapíros tepsibe tegyük az egyik kinyújtott tésztánkat, simítsuk rá a túrókrémet, majd a tetejére tegyük a másik kinyújtott tésztalapot. Tetejét szurkáljuk meg villával, és hagyjuk pihenni minimum 1 órát.

Előmelegített sütőben közepes hőfokon (180C) 30 – 35 perc alatt elkészül. 
Szeleteléssel várjuk meg míg kihűl, és porcukorral tálaljuk.

Nálunk nagy sikere volt, mert a túrós sütik között is különösen finom változat, ez a pehelykönnyű túrós pite!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése