2012. május 5., szombat

Spenótos lasagne


A spenóttal riogatják a gyerekeket. Ezzel így voltam én is gyerekkoromban. Anyukám szerint egészen kicsiként imádtam a spenótot, de később, iskolás koromban már messzire elkerültem a lehetőségét, hogy azt  válasszam ha enni kellett (volna). Aztán ahogy telnek az évek, állítólag a korunkkal az ízlésünk is változik. Ha ez abban nyilvánul meg, hogy megszerettem a spenótot, akkor ez az állítás igaz lehet! Ugyanis mostmár előtérbe kerül egy-egy ételválasztásnál a zöld levélke. Eddig leginkább a tészták kiegészítője volt, itt és itt esetleg a húsokhoz illesztve (pl. itt) kapott előnyt. No jó, néha már a főzelék változattal is barátkozom....

A diéta alatt is többször készült spenótos étel, mert szinte mindegyik napon társítható az alaphoz. Kedvencünk a tésztás változat. Így esett a választás most erre a spenótos lasagnéra. A Zuram valami tejszínes tésztát kívánt volna...de mivel a diétában maximum a növényi tejszínnel lehet kombinálni, akkor is ki kell találni hozzá a zöldséget. Én meg annyira ráindultam a spenótra, hogy ezt variáltam át a tejszín-spenót kombóra. Tudjátok ,van nekem egy olyan mappám, amiben a "kipróbálásra szánt ételek-sütik" vannak elraktározva, hogy amikor már kifogytam az ötletekből, akkor belekukkantok és válogatok. Ebben a mappában volt ez a spenótos lasagne is. Nem azért, mert akkora nagy felhajtás kéne neki, hanem, hogy sorra kerüljön. 
Eljött hát az ideje .... egy itthon töltött családi nap lett a "végzete". 

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a lasagne tésztát már jó régóta rakosgatom a szekrényben, és idejét éreztem a felhasználásának, és nemrég akcióban volt az egyik bevásárlóban a spenót....szóval adott volt a feltétele ,hogy nekilássak. 

Hozzávalók:
1 cs (250gr) lasagne lap
1 cs (350gr) spenót
1 tömlős sajt (tejszínes)
hagyma,fokhagyma, só, bors

Besamelhez:
10 dkg vaj,
2-3 ek liszt,
kb 2 dl tej


Eredetileg a lasagne lapokat nem kell előfőzni, de én most valamiért így gondolkodtam, és kicsit megpuhítottam. Csináltam már úgy, hogy csak szárazon kerültek a tepsibe, úgy is jó volt, de most így készítettem. 
Amíg azok puhultak, addig elkészítettem  a spenótot. 
A hagymát és a fokhagymát apróra vágtam, olívaolajon megpirítottam, és rátettem a kicsit kiolvasztott spenótot és együtt főztem. Ekkor hozzáadtam a tömlős sajtot és azzal még "rottyantottam" egyet rajta. 

A besamelt elég csak ekkor elkészíteni, mert különben besűrűsödik. 
Ahhoz a vajat a lábosba teszem, felmelegítem, rászórom a lisztet és elkeverem csomómentesre, felöntöm tejjel és besűrítem. Én szoktam egy csipet sót tenni hozzá.

Előveszem a kedvelt sütőtálamat - amiről már annyit beszéltem, hogy akik olvasnak tudják - és alulra raktam néhány kanállal a besamelből. Erre jöhet a tésztalap, ami kitölti a sütőformát. Innen már csak rétegezünk: a tésztát megkenjük basamellel, mehet rá a spenót, majd ismét a tésztalap és addig amíg el nem fogynak a hozzávalók. Felülre besamel maradjon. 
Erre reszelünk (növényi)sajtot és mehet az előmelegített 200C-os sütőbe 30-35 percre.

Szokták úgy is csinálni, hogy a spenótot a besamellel összevegyítik és úgy kenik a tésztalapok közé, de nekem a külön-külön változat jobban tetszik, mert így krémesebb lesz a végeredmény. Ahogy a besamel selymesen olvad a spenót közé.....nyami.....


Tálalás előtt célszerű kicsit hűlni hagyni, akkor könnyebb szépen "kockázni" a tésztarakottast.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése