2012. május 30., szerda

Kréker keksz



Talonban volt már ez a recept is....többedmagával. Mostanában kicsit elsokalltam az édesebb változatokkal, ezért eszembe jutott ez a sós keksz! Ez az első próbálkozás volt, persze van még mit javítani rajta, de tetszett, tehát lesz ismétlés!!! Az ötletet Illéskrisztől vettem, nála is sokszor találok ismétlésre , "utánzásra" váró recepteket. 

Igazából azért kellett egy kicsit kutakodnom, mert egy nagyon kedves ismerősömnek közeledett a névnapja, és szerettem volna valami "gasztrós" ajándékkal kedveskedni neki..... 
Édességből könnyebb választani, de tudtam, hogy ő inkább a sós változatokat szereti...no jól feladta a leckét nekem ez a kutakodás. Aztán eszembe jutott ez a keksz, ami szépen csomagolva már igazi ajándék lehetett.

Hozzávalók:
10 dkg finomliszt, 5 dkg réteszliszt, 10 dkg vaj, 1 tojás sárgája, 1 kk só, 1 mk pirospaprika, 1/2 mk őrölt feketebors, (esetleg fokhagyma por) 2 ek citromlé, 15 dkg reszelt sajt  vegyesen (nálam fele-fele trappista és füstölt)

Máris kezdhetjük a tészta összeállítását, ami megint egy nagyon egyszerű, már-már gyerekjáték feladat lesz! 
A tojást szétválasztjuk - a fehérjét félre tesszük a kenéshez - és a többi hozzávalóval egy rugalmas tésztát gyúrunk. Majd pihenni hagyjuk , betesszük a hűtőbe legalább fél órára. Mikor lejárt az ideje, kellően lehűlt, akkor lisztezett deszkán vékonyra nyújtjuk. Vékonyra!!! mert én kicsit elrontottam az első próbálkozásnál, ez a sütés után derült ki, mert nem mertem tovább vékonyítani, pedig kellett volna! 
Ekkor derelyevágóval - vagy ha van keksznyomó kiszúró formával, vagy bármilyen más kiszúróval, ami tetszik nekünk - formázzuk a tésztát és sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk a kekszeket és megkenjük a félretett fehérjével, megszurkáljuk fogvájóval, és megszórjuk tetszőlegesen parmezánnal, szezámmaggal, fűszerrel (nálam oregáno).
Előmelegített 180C-os sütőben sütjük kb. 12-15 percig . Vigyázva, mert ha kellően vékony, akkor gyorsan kiszárad a tészta!

Örömmel "csomagoltam" az új alkotásomat a névnaposnak, és külön öröm ült az arcomra, hogy legközelebb tudok már magunknak és a vendégeknek is csinálni megfelelő "rágicsát" azaz sör-borkorcsolyát, a bolti változatok helyett!!
az ajándékhoz "jár" a recept is.....









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése