2011. október 14., péntek

Tésztájában túrós csomó


Ez a recept is már várt a sorára....Régóta szemeztem vele, aminek oka nemcsak a jópofa forma volt, hanem mert tartalmaz Graham-lisztet is - amit én nagyon szeretek. Persze más tésztáknál is lehet - sőt szoktam is - variálni a liszteket... Ja, ugye mondanom sem kell, hogy Limarás receptről van szó!!!

Kíváncsivá tett a forma mellett még az is, hogy a tészta valóban puhácska lesz-e nekem is, meg a sokoldalú felhasználás is ez mellé voksolt! Így meg is van a gyermek holnapi tízóraija, mert ebből lesz a szendvics!

Akkor következzék a recept:
Hozzávalók:
  • 40 dkg BL 80 liszt
  • 10 dkg graham liszt
  • 2 tk. só
  • 25 dkg túró
  • 1 tojás sárgája
  • 2 dkg élesztő
  • 1 tk. cukor
  • kb. 2,5 dl tej
A hozzávalókat a már megszokott módon a kenyérsütőben megdagasztattam, és kelesztőtálban kelesztettem a valóban jó állagú tésztát. Figyeljetek majd rá, mert a túró állaga nagyon meghatározó a tésztában, így ha kevésbé zsíros akkor kemény maradhat a tészta, akkor pótoljátok tejjel, hogy rugalmas, jó tésztát kapjatok!
Kb. 30 percet kelt. Ekkor 10 cipóra osztottam és hurkákat gyártottam belőlük egyenként és ezeket csomóba kötöttem.
















Sütőpapíros tepsiben hagyom pihenni, keljen még kicsit, ekkor lekenem tojással és megszórom szezámmaggal.
200 C-os sütőben 18-20 percet sütöm.
Mikor kisülterk rácsra raktam, hagytam kihűlni a csudaszép csomókat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése