2011. október 25., kedd

Tejszínes-sonkás makaróni

Van néhány "gyors étek" a tarsolyomban, amikor turbo üzemmódban kell valamit az asztalra tenni. Ez is ilyen.....

Hétfőnként jön hozzánk az "Angyalka"....vagyis anyósom (tudjátok, már említettem egy másik posztban, neki sütöttem a káposztás pogit!). Szóval hétfőnként eljön hozzánk és kivasalja a hétvégén tisztára mosott heti ruhaneműket!!! Ugyehogy valóban egy ANGYAL!!!? Úgy tesz-vesz, észrevétlenül és minden rendben vár minket mikor hazaérünk, mintha itt sem lett volna....No jó, mivel tudom, hogy jön, így szoktam odakészíteni neki a vasárnap sütött sütikéből, hogy keresnie ne kelljen, mert nem teszi....készítek egy finom teát neki, ha megszomjazna a nagy munkában. Aztán mikor végzett, elpakol mindent, csak a kihülésre váró vasaló jelzi, hogy itt járt - no meg a sok gyönyörűen kivasalt ruha!!!

Szóval ezekbe a hétfői suhanásokba van ,hogy "belerondítok" az itthonlétemmel....Vagyis úgy alakult, hogy itthon maradtam, és nem szóltam a Mamának, hogy ne jöjjön, mert így legalább tudunk kicsit csajosan dumálni....én meg közben sütök valamit.....
Ezen a hétfőn is ez történt, megérkezett, addigra főztem egy finom kávét, és leültünk nyugodtan mellé....Aztán egyszercsak azon vettük magunkat észre, hogy húha, elszaladt az idő, kéne haladni a dolgunkkal - mert azért nekem is volt tervben ez-az, ha már itthon ragadtam! Igenám, de így hamar eljött az ebéd ideje is...!!!

No és ekkor gondoltam kedveskedek a maminak , mert nagyon szereti a tejszínes tésztákat....meg az gyorsan meg is van, hozzávaló meg mindig akad itthon...

Ez a változat a legalapabb, természetesen mindenki variálhatja, turbózhatja kedvére a végtelenségig!

Hozzávalók:
1 fej hagyma
kb. 10-15 dkg sonka
0,5 l főzőtejszín
2 gerezd fokhagyma
olívaolaj
20 dkg makaróni
reszelt sajt

A hagymát nagyon apróra vágom, olajon dinsztelem, hozzáadom a sonkát azzal együtt szépen megpirítom, majd felengedem a tejszínnel és átforralom, leveszem a tűzről. Közben megfőzöm a tésztát, és leszűröm. Mikor az megvan, akkor az edényben olajon futtatok (pirítok, de nem sütök!) apróra vágott fokhagymát. Ebbe teszem vissza a megfőtt tésztát és átforgatom. Apró mozzanat, de higgyétek el, sokat számít!!!
Régen én a mártással összekevertem és úgy raktam tálban asztalra ezeket a típusú tésztákat....
Azonban az a tapasztalat, hogy akkor gyorsan beszívja a tészta a mártást és nem lesz annyira szaftos.
Így mostanában a fokhagymás olívában fürdetett tésztát kiszedem a tányérra és mindenki szed magának  a szószból és szórja meg kedvére reszelt sajttal.

Ja, még valamit meg kell osztanom veletek....!!!! Nagyon vágytam "pasta-tányérra"!!! Persze jópáran furán néztek rám, hogy az meg milyen? nem mindegy miből eszed a tésztát?? hát nem!!!
Aztán beszereztem egy garnitúrát - mert milyenek a nők, nem nyugszanak amíg nincs meg amit elhatároznak!!?? No nem pont olyan, amire igazán vágytam, de amíg azt nem találom meg, addig beérem ezekkel a "rohamsisakokkal" (ahogy barátnőm hívja).....


Ugye milyen guszta így a "rohamsisakban"?





1 megjegyzés:

  1. Finom lehet nagyon.Sonkát milyent használsz hozzá?Házi füstöltet?Tényleg finomabbak így a tészták, ha még átforrósítjuk kicsit a fokhagymás olajjal.

    VálaszTörlés