2011. október 13., csütörtök

Káposztás pogácsa


Ennek a pogácsának története van... Anyósom, akit én nagyon szeretek - miattunk nem lennének anyósviccek - szóval néhány hete említette, hogy valamelyik pékségben vett káposztás pogácsát és nagyon ízlett neki. Gondoltam meglepem vele....de valahogy elmaradt eddig. Ma viszont kicsit több időm volt és káposzta is várakozott a kamrában, ezért nekiláttam.
Természetesen hű segítőmhöz Limarához mentem most is és meg is találtam a nekem való receptet, így azt követve összeállítottam a tésztát...

Hozzávalók:
  • 0,5 kg finomliszt
  • 1 ek. só
  • 25 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 kispohár tejföl (140gr)
  • 1/2 dl tej
  • 1/2 tk. cukor
  • 2,5 dkg friss élesztő
A "töltelékhez":
  • 1/2 közepes fej káposzta
  • 3-4 ek. olaj
  • 1 ek. só

A tészta hozzávalóiból a lisztet elmorzsolom a kockára vágott vajjal, sóval, közben a tejet langyosítom, felfuttatom az élesztőt majd a többi hozzávalóval pótolva könnyű tésztát gyúrok. Ezt beteszem fél órára a hűtőbe.
Közben elkészítem a káposztát....lereszelem (én az aprítógéppel szoktam ezt is csinálni - a modern kor egyik legjobb találmánya!!!) , sóval olajon megpirítom. Hagyom kihűlni.
Addig sem tétlenkedek, hanem a hűtőből kiveszem a tésztát és kinyújtom, rákenem a már kihűlt töltelék felét, majd "hajtogatom". Gondolatban három részre osztom, a bal oldali részt a középsőre hajtom, majd ennek a tetejére a jobb oldalit. Az így kapott tésztacsíkra is kenek a töltelékből, ezután fentről hajtom a közepéig majd alulról is felhajtom a közepéig és ezeket egymásra hajtom.
Fázisfotókat ide másoltam Limarától azoknak ,akik még nem annyira mozognak rutinosan a hajtogatás terén...
undefined


undefined
Ezt a csomagot is pihentetjük még 30 percre a hűtőben és még 2x áthajtogatjuk. Végül kinyújtjuk - ne túl vékonyra, olyan vastag ujjnyira (vagy ujjnyi vastagra??? hihi) - és bevágjuk a késsel (rácsozzuk) , közepes méretű (ízlés dolga, de ez nagyobban jobban mutat mint falatnyi poginak) pogácsaszaggatóval kiformázzuk.
 
Hagyjuk még a tepsiben kb 20percet pihenni, közben felmelegítjük a sütőt 180C-ra és kb 18-20 percet   sütjük a finom illatú pogikat!



 
 

1 megjegyzés: