2011. október 16., vasárnap

Aszaltparadicsomos-olívás bagett

Október 16. a Kenyér Világnapja!!! Limarától meghívást kaptunk a "mozgalomba", és én szívesen álltam be a sorba és napok óta gondolkodtam azon, milyen kenyérkével jöjjek hozzátok. Végülis erre a mediterrán típusú bagettre esett a választásom....
Volt a könyvespolcomon - a régi időkből amikor még kezdő kenyérsütő voltam - egy Dr. Oetker kenyeres könyv. Így most elővettem, lapozgattam, ízlelgettem a különböző kenyérfajták ötleteit.....ekkor akadtam rá egy olajbogyós (így írják ők!) zsemle receptjére. Ezt módosítottam kicsit a saját ízlésemre, ebből született ez a bagett!

Hozzávalók:
500 gr. BL 55-ös liszt
1 tasak szárított élesztő (én 20gr frisset használtam)
1 tk cukor
1,5 tk só
375 ml langyos víz
kis marék fekete olíva
ugyanennyi aszalt paradicsom (saját készítésű)
oregánó

A fent felsorolt hozzávalókat a kenyérsütőgépbe töltöttem - az olívát és az aszaltparadicsomot is - megdagasztotta a gép, majd kelesztettem szép dagadtra. Négy részre osztottam és bagettre formáztam a gombócokat. Hagytam még a sütőlapon kelni kicsit, akkor bevágtam mindegyiket, közben bekapcsoltam a sütőt 180C-ra. Míg a sütő felmelegedett, addig szétnyíltak a bemetszések , kapnak egy kis vízpermetet és már mehettek is a melegbe! 25 percet sültek.

Amikor kivettem őket a sütőből, akkor még megpermeteztem újra mindegyiket kicsit.

Nemcsak szépek lettek készen, hanem egyet megtartva magunknak kóstoltuk is, így állíthatom, hogy finom is!!! Olyan , ahogy a nagykönyvben megvan írva: kívül ropogós kérgű, belül puha bélzetű kenyérke lett belőle.


Recept megtartva, hamarosan ismételve....


Mivel alapvetően a Kenyér Világnapja alkalmából indult ennek a bagettnek az ötlete, így annak megfelelően végezte is! A "mozgalom" lényege, hogy süss két kenyeret és az egyiket ajándékozd tovább! No én megtettem.....kapott minden szomszéd 1-1 bagettot. Ezt láthatjátok az utolsó képen, ahogy megkapták. Meglepődtek persze, mert nem hallottak még a Kenyér Világnapjáról, de gyorsan felocsúdtak és örömmel fogadták el az ajándékomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése