2011. október 9., vasárnap

Székely-káposzta


Kezd hűvösödni az idő, és előkerülnek azok az étkek, amik valamiért az őszi-téli időszakban fogynak jobban.....
No nekem egyik ilyen a Székely-káposzta! Simán csak megkívántam, így megvettem a hozzávalókat és gondoltam megnézek pár receptet, mert mint tudjátok, imádok kísérletezni....
Így utánaolvasva képedtem el, hogy amit eddig ettem az nem is az a székelykáposzta, hanem a Székely-káposzta!!!! Bizony ám!!! Az erdélyi magyaroknak a névadás szempontjából semmi közük eme káposztához.....csak annyi, hogy ők is jó szívvel eszik.
Mert mint megtudtam....

Akkor ezek tudatában elkészítettem hát a saját hagyományos pörköltöskáposztámat......
A hozzávalók:
500 gr sertés lapocka (kockára vágva)
1 nagy fej hagyma
pirospaprika,só,
stb ami a pörkölthöz kell!
1 kg savanyúkáposzta
tejföl

A hagymát apróra vágva olajon megpirítom, ráteszem a kockára vágott húst, együtt párolom amíg levet enged, ezután paprikát teszek rá és felengedem bőven vízzel. Így kb. 30-40 percig főzöm, de nem teljesen puhára a húst, amikor félkész, akkor jöhet rá az átmosott sav.káposzta. Ezzel együtt puhára főzöm.
Tálalásnál bőven kanalazunk rá tejfölt.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése