2015. november 8., vasárnap

Batáta krémleves - Blogkóstoló 25.


Elérkezett a Blogkóstolós játék újabb, immár 25. fordulója! Gondoltam, hogy ez olyan szép kerek , vagy valami olyasmi szám, hogy egy egész menüsorral készülők! 
Izgalommal vártam, hogy most kit sorsol ki nekem a szerencse és a játék házigazdája  Andi a "Xsara , próbálkozásaim a konyhában" blogról

Kivételesen most nem egy "sütis blogot" hozott nekem a sorsolás, aminek kicsit örültem - ha nem haragszotok! 

A jubileumi blogkóstolón Konyhavirtuóztól kóstolhattam! Ennek külön érdekessége, hogy az előző játékban viszont ő kóstolt tőlem, igaz kicsit kalandosan de nagyon ügyesen! 

Hát belevetettem magam az előttem már nem ismeretlen blogba, de immár más szemmel nézegettem az ott fellelhető recepteket! őszintén? elvesztem a sok finomság között!! Így történt az ,hogy nehezen válaszottam ugyan, de összeállítottam egy őszi menüsort tőle. 

Az első legyen akkor a leves!
Batáta krémleves, alias édesburgonya krémleves. 

Ezt az érdekes, kevesek számára ismerős zöldségfélét én nagy becsben tartom, mert gyorsan, könnyen elkészíthető és még egészséges is! 
Magas a C-, B2 és B6, valamint az E-vitamin tartalma, gazdag olyan ásványi anyagokban mint a kálium, a réz és a mangán, alacsony a zsír- és koleszterintartalma - na ugye milyen egészséges! még a cukorbetegek is fogyaszthatják! Az ára lehet kicsit megriszat benneteket, de nem kell, mert kiadós, gazdaságos zöldségféle. 

Akkor jöjjön a leves elkészítése, ami úgy kb. fél órát vesz igénybe a zöldséghámozástól a tálalásig.....

Hozzávalók:
1 nagyobb batáta (édesburgonya)
1 nagyobb alma
1 kisebb fej vöröshagyma
2 kisebb gerezd fokhagyma
1 dl tejszín v. tejföl
keményítő 
só, bors, szerecsendió, 

A hagymákat pucolás után daraboljuk és olajon megpároljuk kicsit, majd jöhetnek rá a batáta- és almakockák. Ezzel együtt még kicsit átforgatjuk és felöntjük annyi vízzel, ami ellepi. Puhára főzzük. Botmixerrel pürésítjük mint a krémleveseket általában.  Ekkor elkészítjük a tejszín-keményítő keverékét és hozzáadjuk a forró leveshez és besűrítjük. 
Kész is! 

Tálaláskor pirított magokat és reszelt sajtot tettem hozzá. 

Szerintem rendszeres vendég lesz nálunk ez a finom, késő őszi akár hideg téli napokra kiválóan alkalmas gyors krémleves ! 
Barátkozzatok ti is ezzel a növénnyel és próbáljátok ki a levest! 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése