2012. november 29., csütörtök

Zöldparadicsom lekvár


Nagy kedvencem a zöldparadicsom. Ezt leszögezhetem. Amikor tehetem, készül belőle savanyúság, esetleg hordós változatban mostanában, mert az kényelmesebb.....

Készült már belőle salsa verde , ami igen megosztó lett az ismeretségemben, akik kóstolták. Nekem speciel nagyon bejött......
Aztán kaptam még a másik szomszédasszonyomtól egy kisebb vödör zöldparadicsomot............ooopppppsssss! ennek mi legyen a sorsa? Ekkor született meg a zöldparadicsom lekvár ötlete, mikoris keresgéltem a neten, hogy mire használhatom még fel.

Vegyes érzésekkel fogtam hozzá, gondoltam, próba szerencse! De annyira lelkesedett mindenki aki készített már ilyet, hogy erősebb volt a kíváncsiság a fenntartásommal szemben! Hát nekiláttam....

Hozzávalók:
2-2,5 kg paradicsom (zöld)
70 dkg kristálycukor (legközelebb kevesebb)
3 citrom


A paradicsomokat átválogattam, megmostam és  a szép egészségeseket feldaraboltam és edénybe raktam. Egy pohár vizet öntöttem hozzá és nagy lángon kezdtem főzni. Amikor már levet eresztett, hozzáadtam a cukrot. Ami a receptek szerint a paradicsom kilójánként fél kiló. Én ezt kicsit sokalltam, és 35 dkg-ot adtam hozzá. Azt is megállapítottam, hogy még ez is sok!!! legközelebb ha készítek, elég a kg/20-25 dkg cukor. Ezt hagytam úgy vagy egy órát főni, ekkor merülőmixerrel pépesítettem kicsit és még úgy kb. 1,5 órát főztem, de ekkor már csak takarékon. Az utolsó fél órában hozzáadtam 3 citrom levét és reszelt héját. 
Az sem mellékes, hogy közben a lakást körbelengte egy ismeretlen, de annál finomabb illat, úgyhogy a kíváncsiságom már eléggé eluralkodott rajtam! No, jó, néha bele-belekóstoltam a készülő lekvárba.....

Közben az üvegeket mikróban előmelegítettem és fertőtlenítettem, és odakészítettem egy tálcán a lábos közelébe. Kimertem a lekvárokat és gyorsan fejre állítottam az összes üveget. Száraz dunsztba kerültek néhány napig. 

Addig volt időm elkészíteni a nekik való cimkéket.....és mehettek is a kamra polcára. Jó persze, néhány üveg ajándékba is ......ssssssss

Szóval egy szónak is száz a vége! Ne féljen senki a zöldparadicsom eme verziójának kipróbálásától, mert egy fantasztikus, különleges ízt kapunk. Többeket leginkább az őszibarack lekvár ízére emlékeztette, kicsi mangó beütéssel.... Igazán egzotikus hangzás ettől a kis zöldségtől....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése