2012. november 27., kedd

Sportszelet


Tudom, tudom.....csak nekem új!!! sőt még nekem sem annyira, mert az egyik legkedvesebb barátnőm állandóan emlegette, ha sütiről volt szó! Most el is kértem tőle a receptet! Szerinte nemcsak, hogy nagyon finom és biztos siker, hanem elronthatatlan. Tényleg egyszerű, sütés nélküli sütemény.

Hozzávalók:
25 dkg cukor
2 dl tej
3 ek kakaó
1 rumaroma
25 dkg Rama
1/2 kg darált keksz

A tejet, a cukorral együtt felmelegítem addig, míg a cukor elolvad. A margarint is felolvasztom. (ezt célszerű mikróban) Egy nagy tálba teszem a darált kekszet, hozzáadom a kakaót, majd ezekre öntöm a folyadékokat és elkeverem. Ekkor jön a rumaroma - ezt adagolva, több részletben szoktam hozzákeverni, mert nem mindenki szereti ha nagyon rumos az íze. Jól elkeverjük és olyan massza szerű állagot kapunk.

Egy tepsi kibéleltem folpack-kal (sütőpapír is megteszi) és az előbbiekben leírt masszát belenyomkodtam. Hidegre tettem, hogy szépen összeálljon a "tészta". Ez legalább egy óra, de ha van időnk ,akár egy éjszaka is lehet. Amikor újra elővesszük, az elkészített , bevált csokimázzal bevonjuk és újra hideg helyre tesszük, hogy a máz megkössön és szép sima, fényes legyen.
Ha ki tudjuk várni - én hőőőős voltam és sikerült kivárnom - akkor már szeletelhetjük is a kultikus "Sportszelet"-re megszólalásig hasonlító finom sütikét!

Én igyekeztem az eredeti verzió szerint darabolni, de el tudom képzelni, hogy kiszúró formával akár korongokat vagy figurákat is vághatunk ki belőle.

Igaza volt az én Vicusomnak!!! nagy sikere volt a sportszeletnek itthon is a fiúk körében!
.....én így sportolok..... :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése