2012. november 19., hétfő

Juhtúrós puliszka



Már nagyon régóta készülök ennek az ételnek az elkészítésére. Anno valamikor régen már csináltam, de akkor valahogy feledésbe merült..... Most a húsmentes időszakban megint előtérbe kerültek ezek a már-már feledett régi , igazi "magyar" ételek. Azért csak "magyar", mert ugye tudjuk, hogy a puliszka leginkább az erdélyi régió étele, ami igazán magyar maradt nekem! Ezért kezdtem kérdezgetni az erdélyi ismerőseimet -akik már igen régóta elhagyták a gyönyörű vidéket - hogy autentikusan hogyan készül náluk a puliszka? Háááááát..... sok segítségre nem találtam bennük, mert annak idején nem ők készítették, és azóta nem is ették, hogy eljöttek "otthonról". Így hát maradt az internet - mint oly sokszor! De nem csalódtam!!! Sokféle elkészítési módot olvastam, és az emlékeim között kutatva összemixeltem ezt a receptet, amit igen egyszerű elkészíteni - és még finom is!!!
Húsmentesen természetesen elmarad a tetejéről a bacon!

Hozzávalók:
40 dkg kukoricadara
6 dl folyadék (4dl víz - 2 dl tej)
só, 
10-15 dkg juhtúró
20 dkg tehéntúró
5 dkg vaj
1 cs. bacon

A víz-tej keverékét kezdem felforralni, mikor már majdnem forr, akkor beletöltöm a kukoricadarát, sót,  és kevergetve megfőzöm. Ez hasonló, mintha tejbegrízt főznénk..... Amikor már kész, akkor lezárjuk a tűzhelyet és hagyjuk még dagadni az edényben. Addig hűl is kicsit....
Közben kikeverjük a túrós tölteléket. A tehén- és juhtúrót összekeverjük (ha szükséges egy kis tejfölt adhatunk hozzá) sózzuk óvatosan.

A sütőedényt előkészítjük, kikenjük az 5dkg vajjal és belesímítjuk a megfőtt dara felét, erre jön a következő réteg a túrós, majd megint dara és felülre kerüljön befejezésként a túró. A tetejére tehetünk - de elmaradhat - néhány szelet baconszalonnát. 

Előmelegített 180-190C-os sütőben pirosra sütjük ,ez úgy kb. 25-30 perc, de függhet attól, hogy milyen vastagra sikerült a rakottas. 
Hagyjuk kihűlni a formában, és tálaláskor kockára vágjuk.





Én meglocsoltam egy kis hígított tejföllel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése