2012. október 27., szombat

Kürtőskalács - sütőben sütve


Amikor mifelénk kirakodóvásár, vagy egyéb rendezvény alkalmával gasztro felvonulás van nem hagyjuk ki a finom - de csak a finom! - kürtőskalácsot!!! Az otthoni kivitelezés mikéntje egészen addig nem is érdekelt, míg nem láttam itt Limaránál a házi kürtőskalács elkészítésének módját. Egész nyáron terveztem, hogy majd egyik grillezés alkalmával felteszünk a parázsra néhány rúddal.....Aztán valahogy nem került sor erre. A dolog meg már nem hagyott nyugodni, mert ha egyszer elindult az a bizonyos "vezérhangya"! 

Szépen gyűjtögettem ismét a gurigákat.... Aztán jött egy hosszabb ráérős időszak itthon.... és nem volt menekvése ennek a kürtőskalács projectnek!
Elővettem hát a receptet Limarától és indulhatott a kalács gyártás.....követve a "mester" utasításait.....

A tészta hozzávalói:
50 dkg liszt
1 mk só
3 ek cukor
1 tojás
3 dl tej
2 dkg élesztő
5 dkg olvasztott vaj


A tészta hozzávalóit a kenyérsütőbe tettem - a vaj kivételével - és dagasztattam a géppel. Az olvasztott vajat úgy kb. 5 perc múlva adtam hozzá, azt még hozzákeverte a gép és hagytam szépen összedagasztani és aztán kelesztettem.

Addig előkészítettem a "sütőformákat". Ami jelen esetben wc-papír gurigák voltak. Ezeket kétsorosan betekertem alufóliával és megkentem olvasztott vajjal.

Mire megkelt a tészta, kész is volt minden forma. A tésztát téglalapra kinyújtottam és pizzavágóval csíkokra szabtam (a hosszú felétől) - úgy kb 2-3 cm-es csíkok voltak. 
A vajjal megkent gurigákra tekertem a tésztacsíkokat úgy, hogy azok nem fedték szorosan egymást, kis rés maradhatott. Ebből a tésztamennyiségből nekem 12 gurigát sikerült beborítanom. Ezeket még áthengergettem egyszer, ekkor már összeértek a tésztacsíkok résmentesen. 
Ezeket is megkentem az olvasztott vajjal, és a már tálcára készített kristálycukorban megforgattam őket és sütőpapíros tepsibe sorakoztattam 6 db-ot. A másik tepsibe szintén 6 db-ot.


A sütőt grill fokozatra kapcsoltam és mehettek be a szépségek. De figyelni kell ám!!!! mert úgy kb. 2-3 percenként forgatni kell a sütőben a hengereket - mintha parázson sütnék - és gyorsan megéghetnek, ha nem figyelünk....!
Amíg meleg, olvadt a karamell a kérgeken , egy előre előkészített diós cukorban forgattam meg , hogy olyan "igazi" legyen.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése