2012. október 16., kedd

Töltött bucik - a Kenyér Világnapjára


Tavaly nagy sikere volt a bloggerek között (is) a Kenyér Világnapjának (október 16.) Ezen alkalomból készültek finomabbnál finomabb kenyerek, bagettek, péksütemények. Sokan rukkoltak elő érdekes formázásokkal, mások a minőségi alapanyagokra helyezték a hangsúlyt. Nekem mindegyik kedvemre való volt. Én is beszálltam ebbe a körbe, nagy örömömre szolgált , hogy sikere volt az általam készített bagetteknek, kenyérkének. Ezeket megnézhetitek ittitt is és itt is
Ezért örömmel készültem az idei nagy napra is. Lázasan keresgettem az ötletek között, elméletben gyártottam a kenyereket, péksüteményeket......a végére aztán ez lett:

Négyféle töltelékkel töltött bucik. 

Az egyik töltelék a már akár megszokottnak is nevezhető aszalt paradicsom volt, mit tegyek, ha imádom!? Ehhez tettem friss bazsalikom levelet.
A második töltelék a fekete olívabogyó és aszalt paradicsom kombó volt.
A harmadik a pirított hagymás töltet.
A negyedik pedig a most favorit kaliforniai paprikakocka lett.

A tészta hozzávalói:
50 dkg liszt
2 kk só
2,5 dkg élesztő
1,5 dl langyos víz
1,5 dl tej

A fenti hozzávalókat kenyérsütő gépbe tettem és kidagasztattam és megkelesztettem. A tésztát 8 részre osztottam és gombócokat formáltam és hagytam pihenni őket. Ha kicsit dagadtabbak lettek, akkor korongokat készítettem és megtöltöttem kettesével a töltelékkel. (erről fázisfotókat is készítettem, de hogy ti nem láthatjátok, annak az az oka,hogy ügyesen eltüntettem átmásoláskor.....brrrrrr) Tehát képzeljétek el, hogy a korongokat megtöltöm egyszer aszalt paradicsommal, utána a következő kettő buci  az fekete olívabogyót kapott aszalt paradicsommal , ezután a pirított hagymával kentem be a tésztát és utoljára pedig beledolgoztam a tésztába a kaliforniai paprikakockákat. 
Mindegyikből mini bagetteket vagy inkább bucikat formáztam és hagytam még kb. 20 percet kelni. 
Mielőtt a sütőbe kerültek, lepermeteztem őket friss vízzel és mehettek az előmelegített 200C-os sütőbe 20 percre.
Ha kész volt a sütés, még egyszer kaptak egy vízfröccsöt, hogy szép legyen a héjuk.

kaliforniai paprikakockákkal...

aszalt paradicommal...

fekete olívabogyó+aszalt paradicsom...

sült hagymával...




3 megjegyzés: