2012. október 26., péntek

Téli melengető


Tavaly egy reggeli rádióműsorban ...... hallottuk ezt a "tea" készítési módot. Persze érdeklődők lévén ki is próbáltuk. Ekkor még csak ismerkedtünk a gyömbérrel, de azóta nagy kedvenccé lett nálunk! 
Ez a téli ital is ettől a friss gyömbértől lesz ennyire melengető.

Az elkészítése roppant egyszerű. A mézet felmelegítettem és kisebb üvegbe töltöttem - úgy 2,5 dl lehetett - aztán a gyömbért megpucoltam és vékonyabbra karikáztam, majd 2 citromot szeletekre vágtam. Ezeket mind a mézbe tettem és jól elkevertem. Rátettem az üveg tetejét és ment is már a hűtőbe. Itt akár 1-2 hétig is eláll(na), de nálunk csak 1-2 nap amit kitart. Ugyanis ilyenkor, mikor jönnek a hideg napok, nagyon jól esik egy forró tea vagy ital mikor hazaértünk, vagy csak úgy leülnénk beszélgetni kicsit......

Az elkészítése gyorsabb, mint egy hagyományos teának. Itt az üvegből 1 kanállal a csészébe teszek ebből a turmixból és leöntöm forró vízzel. Kész is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése