2011. december 1., csütörtök

Pizzás csiga


A kelt csigák gondolom mindenkinél favoritok...azok között is a pizzás a leg-leg....jól tudom? Nincs ez másként nálunk sem!!! Egyik fő oka, amiért én szoktam csinálni az egyszerűsége és gyorsasága, meg persze azért, mert a fő fogyasztóm a "Kishercegem" naná a pizzás dolgokat is nagyon szereti - a virslis és baconos péksütik után, előtt, között.....
Most is egy ilyen pizzás csiga került sorra.
A tésztája egy igen egyszerű, jól kezelhető pizzatészta.

Tészta hozzávalói
50 dkg liszt
1/2 cs friss élesztő
1 púpos ek tejföl
1 ek olaj
2,4 dl víz
2 kk só
1 kk cukor

Pizzaszósz:
1 doboz paradicsomkonzerv
oregáno, bazsalikom, bors, 
1 gerezd fokhagyma
1 tk ketchup


A fenti hozzávalókat én a kenyérsütő gépbe tettem és azzal dagasztattam meg, majd kelesztettem kelesztőtálban. De természetesen a hagyományos dagasztás-kelesztés is ugyanilyen jó!
Ezután kinyújtom és megkenem pizzaszósszal - ezt magam szoktam készíteni - és újabban megszórom sonkával és kukoricával (így mostanában népszerűbb), majd feltekerem és csigákra szeletelem, tetejét megszórom reszelt sajttal és tepsire rakom. Természetesen lehet készíteni csak a pizzaszósszal megkent változatot is, csak ennek az utóbbinak nálunk nagyobb sikere van!



Előmelegítem a sütőt 180C-ra és 15-18 percig sütöm.

Megjegyzés: A fotók két különböző pizzás csigáról készültek, senkit ne zavarjon meg! a felső fotón lévő tetejére került sajtszórás, a többi fotón lévő régebben készült, fotózott csigán épp nem volt....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése