2011. december 4., vasárnap

Fahéjas-marcipános kalács


Szeretem a kalácsot! Ezt így bátran kijelenthetem. Szeretem a fahéjas ízeket! és szeretem a marcipánt! Akkor ezzel a süteménnyel sok baj nem lehet!!! 
A születésének oka nemcsak az édesség utáni vágyam volt - de leginkább persze az! - hanem mert ott lapult egy már-már elfeledett marcipándarabka a kamrámban (kicsit elfeledett, kiszáradt állapotában...). Aztán valamikor régebben csináltam egy ilyen marcipános kalácsot, de anno nem dokumentáltam, és már nem is tudom milyen recept volt, valami újságból ollózott.....Tehát magam kútfőjéből álltam neki ennek a változatnak, ami a végére "mentett" címkét kapott!

Az alaptészta természetesen a jól bevált kalácsreceptem volt most is. (egy életre hálás leszek érte Vicus barátosnémnak!!!)

Hozzávalók:
35 dkg liszt (BL-55)
15 dkg rétesliszt
7 dkg cukor
1 cs. van.cukor
7 dkg Rama
1 tk. só
2 tojás sárgája
1 ek tejföl
1,5 dkg élesztő
2,7 dl tej

Töltelékhez:
2 kanál fahéj,
5 dkg vaj olvasztva
kb 10 dkg marcipán

A hozzávalók közül a tejet meglangyosítom a cukor egy részével, majd az élesztőt megfuttatom benne. Közben a liszteket, a cukor többi részét, a van.cukrot, sót, tojás sárgákat, a tejfölt és az olvasztott Ramát bekészítem a kenyérsütőbe és mikor kész az élesztő, elindítom a dagasztást. Ezután kiveszem a kelesztőtálba és szép dagira engedem kelni. Egy nagyon jól kezelhető tésztát kell kapjunk ezekből a hozzávalókból! 
Kinyújtom lapra és meglocsolom kb. 5 dkg olvasztott vajjal (nem kell sajnálni!), megszórom fahéjjal (ez is ízlés dolga , de én jó sokkal szeretem!) és jöhet rá a marcipán. Én most nem reszeltem, mivel kicsit száraz volt szegényem, de természetesen a frisset  nagylyukú reszelőn érdemes ilyenkor a töltelékhez adni. 




















Ekkor feltekerjük mint a bejglit és akkorákra vágjuk mint a sütőforma szélessége, és sorban beleültetjük őket. Ha kész, hagyjuk kelni még legalább 20-30 percet. Akkor lekenjük tojással és ha van otthon, mandulaszeletekkel borítjuk a tetejét.





180C-os sütőbe tesszük és kb 20-25 percig sütjük. 



 Nagyon kellemes, finom kalácsunk lesz, amikor a marcipán a fahéjjal együtt olvad bele a tésztába.....







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése