2011. december 17., szombat

2színű narancsos keksz




Ezt a narancsos kekszet Illéskrisznél láttam meg. Eltettem a "kipróbálásra váró receptek" mappába, és ott várt már ... aztán eljött az ő ideje is! Gondoltam az advent idejére tartogatom a narancsos mivolta miatt. Aztán mire kész lett, kiderült, hogy ezt bármikor meg lehet csinálni, nem kell hozzá a karácsonyi hangulat!

Szóval csináltam egy próbasütést és eldöntöttem, hogy ez a süti is részese lesz a karácsonyi sütistálnak!

Nekiláttam hát a "próbának"....

A fehér tészta hozzávalói:
15 dkg liszt, 1 mk sütőpor, 1 csipet só, 1 tojás sárgája, 2 ek narancslé, 7,5 dkg cukor, 7,5 dkg vaj, 1 narancs reszelt héja.

A kakaós tészta hozzávalói:
15 dkg liszt, 1 mk sütőpor, 1 csipet só, 1 tojás sárgája, 7,5 dkg cukor, 7,5 dkg vaj, 2 ek. narancslé, 2 ek kakaópor.

Hempergetni: kb 1 marék kókuszreszelék.

Mindkét tészta hozzávalóit összeállítjuk külön-külön. A kakaós masszából gombócot, míg a fehér tésztából rudat formázunk és betesszük a hűtőbe legalább 1/2 órára. Ha kipihente magát, akkor a sötét tésztából egy kb 30x35 cm lapot nyújtunk és a közepére tesszük a kb 3 cm vastag rúddá formázott fehér tésztát, és feltekerjük. A kész rudat kókuszreszelékbe hempergetjük és kb fél cm vastagságú karikákra vágjuk. A 2színű korongokat sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és az előmelegített 170C-os sütőbe tesszük kb. 12 percre. Hagyjuk a sütőpapíron kihűlni és csak utána szedjük át tálra.


Nekem nagyon bejött ez az egyszerűen elkészíthető és mutatós narancsos keksz....Remélem kedvet kapott más is elkészíteni! Ha lemaradtatok a karácsonyi sütésről, (bár olyan gyors,hogy ez szinte elképzelhetetlen!) akkor se bánkódjatok, mert egész évben sikeresek lehettek ha ilyet süttök a környezetetekben bárkinek!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése