2011. december 8., csütörtök

Gyerekbarát lencsefőzelék



Tudom, hogy a lencsefőzelék nem nagy kunszt!!! Nálunk épp ezért van többször, mert gyors és szeretjük is.  Mi felnőttek.....ám a gyerek erősen kitámaszt, ha kiderül, hogy főzelékről van szó.....bármilyenről, ha főzelék! Hétközben általában menüzünk, a királyfi az iskolában menzázik, így hétvégére igencsak kiéhezünk egy-egy ételre, ételféleségre, mint pl. a főzelékek, tészták. Így készült ez a lencsefőzelék is, ami aztán jó szolgálatot tett egyik vacsorára is. 
Ehhez a főzelékhez a lencsét én a Lidl-ben szoktam venni, mert az ott kapható lencse valahogy másabb...mégpedig abban, hogy nincs benne sok szemét, nem kell áztatni, anélkül is gyorsan megfő és olyan helyes apróbb szemekből áll. 
Szóval feltettem a lencsét vízben fokhagymával, babérlevéllel sóval főni. Mikor megpuhult, készítettem egy laza rántást és hozzáadtam. Én szeretem tejföllel kicsit finomítani a végén, mielőtt tányérba szedjük, de ez persze ízlés dolga. 
Jöhet  a tálalás! tányérba szedjük és a megsütött virslikarikákkal mosolygóssá - gyerekbaráttá - varázsoljuk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése