2011. november 28., hétfő

Kicsi gesztenye....



Kicsi gesztenye.... ismeritek a dalt? én nagyon szerettem anno.... meg a gesztenyét is, azt nem csak anno. Aztán találkoztam Andinál ezzel a gesztenyés sütivel még nyár végén valamikor.....és elhatároztam, hogy akkor én is megcsinálom majd, pont jól jön az őszi, gesztenye szezonban!
Közben elmúlott az ősz, én meg tartogattam a kipróbálásra váró mappában, és nem került valahogy sorra.... de nem hagyott nyugodni... Most úgy alakult, hogy elkészült! Bevált, ismétlésre váró sütike került így a tarsolyomba.
Ja, és míg el nem felejtem.... ez a sütés nélküli receptek sorát bővíti és ahogy Erika barátosném mondaná: "hülyegyerekbiztosrecept"!!!

Hozzávalók: 25 dkg darált keksz, 25 dkg gesztenye massza, 10 dkg vaj, 2 ek rum, 7,5 dkg porcukor, 0,9 dl tej (ez kb mennyiség, ahogy a massza kívánja) mártogatáshoz 10dkg étcsokoládé.

Az eredeti recept szerint minden a duplája, de ott legalább 57db golyót írt , ezért feleztem meg az adagot, így is 35 db gesztenye lett nekem is. A gesztenye massza  mennyiségét magam módosítottam, mert összekeverésnél nekem nem volt elég intenzív a gesztenyeíz....

Nincs is más dolgunk, mint a fenti hozzávalókból egy könnyű masszát keverni és kis gombócokká formálni. Igyekezzünk élethű méretűnek tartani a gombócokat! 
Közben az étcsokit vízgőz felett megolvasztjuk és belemártjuk a gesztenyegolyókat úgy jó félig. Ezt  a műveletet célszerű fogvájóval végezni, mert annak a helye utána könnyen eltűntethető.
itt látható még a fogvájó helye...

Ha kész vannak a kis gesztenyék, pralinépapírba sorakoztatjuk és hideg helyre tesszük őket. Gondolom nem szükséges a hosszú ideig tárolás szabályairól itt szólnom, mert nem volt még mód kipróbálni a szavidőt.....




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése