2011. november 1., kedd

Boszorkányujj - Halloweenre

Közeledett a Halloween.... Nem vagyok híve az ünneplésnek, mert nálam ez még mindig  inkább a Mindenszentek és a Halottak Napjához kapcsolódó dátum (hiába no a régi beidegződések!), de mióta gyerek van, azóta "amerikaihallovén" is van! Mert ugye az emberlánya mindent megtesz a gyerekéért!!! Most is így van ez - mint már évek óta.

Erre e-mailt kaptam az egyik drága barátnémtól.... sos! süti kell a kislánya iskolai Halloween partyjára....Uccu neki, bújtam a netet, jobbnál jobb ötletet kerestem egy nem túl vad, iskolába is prezentálható őrültséghez..... volt minden: vérben úszó szemgolyó, boszorkánykoktél, sütőtök minden formában, penészeskenyér, koporsótorta....és sorolhatnám még a végtelenségig. Aztán ráleltem a boszorkányujj képeire! Egyből tetszett, mert annyira ötletes volt és egyszerű, hogy azonnal megfogott. Jójó....kicsit bejátszott az is, hogy körmösként ennél kézenfekvőbb halloweenes meglepetés nem is jöhetett volna szóba! (hiába, no, dolgozik az ego, igaz?) Gyorsan el is küldtem a linkeket a barátosnémnak és én is nekiálltam a próbának...
Az első persze kicsit nem sikerült annyira jól...mármint a recept tutti, de a forma...no az még hagy némi kivánnivalót maga után!
Közben kiderült, hogy az én kisfiamnak is jó lenne ez ,mert épp mennek kirándulni....és milyen menő lenne, ha ő ilyen "halloweenes" sütivel mehetne az osztállyal.....Ok,ok, de akkor  a vért kihagyjuk az ujjak végéről!!!!
Jött a második felvonás - jelzem ez sem tökéletes még, de már közelít!

Az alapötlet innen van, Szepyke ujjai tökéletesek!
Akkor jöjjön a recept:

Tészta hozzávalói:
  • 45 dkg liszt
  • 20 dkg porcukor
  • 23 dkg vaj
  • 1 tojás
  • 1 kk. mandula aroma
  • 1 kk vanília aroma v. 2cs. van.cukor
  • csipet só
  • 10 dkg egész mandula

A fentiekból könnyen tésztát gyúrunk, majd pihenni hagyjuk a hűtőben kb. fél órát. ezután hosszabb csíkokat sodrunk, kb kisujjnyi vastagra és mutatóujj hosszra darabolunk. A közepénél hagyjuk vastagabbra, hogy élethűbb, "görcsörtösebb" bosziujj formája legyen.
Ha kész, sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatjuk és az "ujjperceknél" bevágjuk mindegyiket és a végére odabiggyesztjük a mandulaszemet körömnek!


Közben előmelegíthetjük a sütőt 180C-ra és ha megvan a formázás, mehetnek be a tepsik 15-20 percre.

Az eredeti recept szerint "véresek" az ujjak, ha azt követjük akkor színezzük még piros ételfestékkel, vagy cukormázzal az ujjvégeket, hogy igazi halloweenes boszorkányujjat kapjunk.
Én ezt most kihagytam, mint ahogy említettem, nem akartam kockáztatni a presztízsemet(?) a tanító néniknél.....

Azért jutott még a vendégeknek és ismerősöknek is egy kis Halloween-hangulat, mert kaptak a maradék Boszorkányujjak-ból kóstolóba!
Kb. 50-60 db lesz ebből az adagból.


1 megjegyzés:

  1. Ez haláli! Örülök, hogy rátaláltam, a blogodra, én is pécsi vagyok :))

    VálaszTörlés