2011. november 2., szerda

Citromos tagliatelle - chilis-tejszínes rákszósszal


Ennek az ételnek már régre nyúlik vissza a története.... Anno olvastam egyik blogban a citrommal ízesített tésztáról - ott késztésztaként említették - de izgatott, hogy akkor otthon is elkészíthető.... No azóta tervezem, hogy ha időm engedi, és megfelelő alkalom is adódik , akkor elkészítem én is.
Most itt volt a sok szabadidőm, így adott volt az alkalom is....ezért nekiláttam a tésztagyúrásnak.

Akkor ahogy már tudjuk és szoktuk, ahányszor 10dkg a liszt, annyi tojás, só és most hozzáadtam még 2 egész citrom levét a tésztához. Itt jegyzem meg, hogy ilyenkor a plusz folyadék miatt szükséges még hozzáadni lisztet, ahogy látjátok ,hogy felveszi gyúráskor. A citrom mennyisége ízlés dolga, én még tettem volna bele, így most azt mondom, hogy járjunk el úgy, mint a tojással, ahányszor a liszt 10dkg-ja, annyi citrom leve. De mivel először próbáltam, féltem, hogy hogy fog viselkedni a citrom illóanyaga főzésnél, hogy intenzívebb lesz-e, vagy épp elillan...
Szép kemény tésztává gyúrjuk össze. Ekkor előveszem a segítséget - a tésztagépem - és jöhet a nyújtás, formázás...







 


 










Megszórom liszttel és hagyom kicsit szikkadni a tésztacsomagokat...
Közben elkészítem a rákszószt. Hagymát nagyon apróra vágok, felteszem olaj és vaj keverékén üvegesre párolni, hozzáadom a szintén nagyon apróra darabolt fokhagymát és gyorsan, hogy az meg ne égjen, hozzáadom a fagyasztott rákokat - most az a kis rózsaszínt koktélrákot vettem - és felöntöm 1dl száraz fehérborral és hagyom párolódni egészen addig, míg a bor elillan. ekkor megszórom chilivel kicsit hagyom a chilit is érvényesülni és felöntöm tejszínnel, azzal kiforralom. A legvégén még megszórom petrezselyemmel és kap még egy kis chili szórást.
Amíg ez készült, feltettem forrni a tésztának a vizet. Mivel nem találtam elég intenzíven citromosnak a tésztát, ezért a főzővízbe beletettem a kifacsart citromokat cikkekre vágva, hogy így is fokozzuk az ízhatást..... és mehet is bele a szikkadt tészta, néhány perc alatt készre főzöm. Ugye a házi tésztának jóval kevesebb időre van szüksége!

Ekkorra már a családtagjaim korgó gyomra jelezte, tálalhatunk....
Elővettem a már ismert pastatányérjaimat - tudjátok a rohamsisakokat! - és jöhetett az ebéd!


Nagyon izgalmas, jó ízű alaptésztát kaptam, tetszett a kísérlet végeredménye! Máskor is hozzálátok ilyen vagy hasonló tésztagyártásnak. Már vannak ötleteim, hogy a citromos tésztához milyen szósz tudok még elképzelni - mindjárt ugye a halast!
Arra is ötleteltem már, hogy mivel ízesíteném a tésztát máskor. A további kísérletekről is jönnek majd beszámolók. Addig is ajánlom figyelmetetekbe ezt a már kipróbált citromos tagliatellét chilis-tejszínes rákszósszal!

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése