2011. június 27., hétfő

Levendulás kalács



Remélem nem únjátok még a levendula-őrületemet....remélem! 
Azonban ennek a posztnak a megszületéséhez nem kifejezetten a levendulamániám vezetett, hanem mert meg akartam veletek osztani ennek a formának a történetét.










Mikor megláttam a kirakatban ezt a kalácssütő formát, először mosolyoghatnékom támadt....(kicsit nagyképűnek hat, igaz?!) Ugyan kinek van erre szüksége, meddig tart egy fonottat "összedobni"? Aztán míg napközben dolgoztam, egyre inkább izgatta a fantáziámat a sütőforma..... és persze vásárlás lett a vége, mint ahogy látszik is! Jó, jó, meggyőző volt az ára is, mintegy 600,-Ft! ez meg szerintem igen alacsony beszerzési ár a sütőformákhoz képest.
Aztán nem bírtam magammal és próbaként a jól bevált kalácsreceptem vettem elő, azt sütöttem benne először. Mivel felbátorodtam - ugyanis a forma kiállta a próbát!!! - ezért nekivágtam a levendulás változatnak!

Az alap persze maradt a sima kalács:
Hozzávalók:35 dkg liszt (BL-55)
15 dkg rétesliszt
7 dkg cukor
1 cs. van.cukor
7 dkg Rama
1 tk. só
2 tojás sárgája
1 ek tejföl
1,5 dkg élesztő
2,7 dl tej
a levendulás változathoz:
3-4 ek levendula szirup
egy marék levendula virág

Én legelőször a tejet meglangyosítom a cukor egy részét hozzáadva, majd az élesztőt futtatom...Közben a liszteket és minden egyéb hozzávalót a kenyérsütőbe készítem, hozzáadom a kész langyos tejes élesztőt és dagasztom a "szokásos" módon. Ezután jöhet a kelesztés - kelesztőtálban -, szép levegős tésztát kapunk.
Ezt a képlékeny tésztát töltjük a nem mindennapi formába, és kelesztjük még legalább 20 percet ...

A forma mélyedéseibe én most szórtam levendula virágot. Jól jött a szirupban már megfőzött virág, amit akkor kihűtöttem és eltettem a fagyasztóba. Az az igazság, hogy sajnáltam kidobni, úgy gondoltam, hogy használható lenne még, ez volt a "szirupban főtt virág" főpróbája!
Mehet a 180-200C-os sütőbe 20-25 percre!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése