2011. június 24., péntek

Cseresznye dzsem - 2011.



Említettem már, hogy itt a cseresznyeszezon? Hja, hogy közben vége is lett....!!!! De míg ez tartott, addig jó sok cserit ettünk ,mert mégtöbbet kaptunk az idén! Mivel a pocak-kapacitásunk véges, és azt el is értük ,így a "feldolgozás"  szakaszába kezdtem. Így készült el életem első cseresznye dzseme!!!

Egyik nap a nagy kánikulában épp rám várt egy kisebb láda cseresznye.....gondoltam, ha már olyan szépen mosolyognak azok a piros (bocsika, már-már bordó) szemek, hát nem mondok nekik nemet! Így nem volt más választásom, nekiláttam magozni...... de mivel nekem nincs magozó szerkezetem, maradt a két szép(?) kezem! De kis segítséget kaptam, ugyanis találtam Mártinál egy nagyszerű ötletet....használtam is, és jelentem bevált!!!!! Kész lettem a magozással, jöhetett a művelet! Mivel többek azt ajánlották, hogy a gyakorlatlan lekvárfőzők (ezt most magamra veszem!) kezdjék először a "Dzsemfix"-szel. Hát akkor én is így tettem, és vettem olyat, és követve a tasakon olvasható utasítást nekiálltam a dzsemfőzésnek. Mondjuk főzésnek ugye nem hívhatjuk, mert épp az a lényege ennek a "szernek", hogy néhány perc alatt kész lesz a dzsem , és megmaradnak benne a finom gyümölcsízek. No pont ez tetszett meg benne - na persze a gyorsasága után!

A hosszú esszém után akkor elmondom azt is, hogy miután kimagoztam a cserit, úgy kb. 2,5 kg maradt meg tisztán. Kicsit a turmix segítségével pépessé varázsoltam, de hagytam azért kicsit darabosabb részeket is, mert én így szeretem.... Ehhez 30 dkg cukrot adtam - utasítás szerint, de nekem elég lesz legközelebb 25 dkg is! Aztán feltettem a dzsemfix hozzáadásával együtt főzni, úgy kb. 5-8 percig.

Aztán kiszedtem a kész dzsemet a már elmosott, de száraz üvegekbe, hirtelen megfordítottam, hogy kis vákum keletkezzen, így hagytam kb. 5 percig, majd visszaállítottam az üvegeket talpukra és félretettem a hűvös spajz-polcokra!
Megjegyzem, jól mutatnak ott az életem első cseresznye dzsemjei!!!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése