2015. február 6., péntek

Sajttal-gombával töltött csirkemell fűszeres sültzöldségekkel



Ezt a receptet a Zuram találta egy internetes oldalon.... vagyis ennek az alapját. Mert persze kicsit átalakítottam..... 

A csirkemelleket fokhagymás tejben eltettem néhány órára a hűtőbe pácolódni. Így sokkal puhább, finomabb és ízesebb lesz sütésnél .Ezt a módszert a natúr csirkemellnél is szívesen alkalmazom, mert jobb ízt ad neki.
A hús töltelékéhez eredetileg konzerv gombát írtak, én annak nem vagyok nagy kedvelője, így ezt helyettesítettem egy kevés hagymán párolt fűszeres gombával. 
Ezt aprítóba tettem, és egy paradicsom társaságában krémesítettem....
Ezzel a krémmel megkentem a hússzeleteket, majd reszelt sajtot szórtam a töltelék tetejére. Felgöngyöltem a húst és fokpiszkálóval (hústűvel) összefogtam.
Vajjal kikent sütőtálba ültettem a húsokat, és fóliával letakarva 25-30 percig sütöttem, majd fóliát levéve a tetejüket megpirítottam.

A zöldségekhez most a már ismert és nálunk nagyon kedvelt cékla volt az alap. Ezt félkarikára vágtam, és só-bors-majoranna társaságában kevés olívaolajon átsütöttem - most serpenyőben.

Egy másik serpenyőben a pucolt, apróbb sárgarépákat sütöttem meg fűszerezve. 

A harmadik most a sütőtök volt a sorban. Kockára vágtam a nyers sütőtököt, majd bors-chilli keverékevel megszórva olívaolajon ezeket is átsütöttem. 

Azért fontos külön sütni a zöldségeket, mert nem egyszerre sülnek és így szebb marad a színük is.

A páclé sem veszett kárba, mert basamelt készítettem (vaj-liszt) erre öntöttem a fokhagymás tejet és elkevertem, hogy egy sima mártást kapjak. Parmezánt szórtam hozzá és besűrítettem. 

Tálaláskor a mártást alulra helyeztem a tányéron, mehetett rá a húsrolád, majd a háromféle zöldséget szépen elrendezve kínáltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése