2015. február 2., hétfő

Majdnem kijevi csirkemell bacon köntösben, zöldbabcsokorral, steakburgonyával és sajtmártással


Ünnepeltünk. A kishercegem névnapját tartottuk, és gondoltam ,hogy dukál hozzá valami különlegesebb ebéd is. Így született ez a kombináció, aminek nagy sikere volt. 


Természetesen a csirkemelleket előtte néhány órával - esetleg egy éjszakával is - fokhagymás tejben pácoltam. 
Majd a tejből lecsepegtettem. Közben elkészítem a tölteléket, ami 15-20 dkg lágy vaj és 10-15 dkg reszelt sajt keveréke, petrezselyemmel megszórva. 
Ezzel a krémes töltelékkel megkenem a szelethúsokat és feltekerem. Baconcsíkba bújtatom és sütőtálba helyezem.
Az előmelegített sütőbe tolom, de alatta néhány kocka vajat még elhelyezek.

A zöldbabokat is előkészítem. Csokorba szedem és betekerem egy-egy szelet baconba és ezt is sütőtálba sorakoztatom, majd teszek mindegyik alá-fölé egy falatka vajat. 

A steakburgonyához a burgonyát alaposan megmosom, majd gerezdekre vágom. Egy edénybe olívaolajat és fűszert teszek (most nálam tejfölös krumplifűszer volt), jól átkeverem és sütőtálba, tepsibe rakom, és fóliával lefedve 45-50 percig sütöm. Ha már puhára párolódott, akkor a fóliától megszabadítva pirosra sütöm. 

A hús pácolásából visszamaradt fokhagymás tejből pedig sajtmártást készítek.
Vajat melegítek, megszórom liszttel, (ez ugye a basamel) megszórom borssal és felengedem a fokhagymás tejjel. Beleszórom a reszelt sajtot és átkeverem. 

Tálaláskor a mártásból teszek először a tányérra, elkenem, erre ültetem a húsgöngyölegeket, majd mehet a pirosra sütött krumpli és a zöldbabcsokor. 

Jó étvágyat kívánok! 




3 megjegyzés:

  1. Húh, de guszta lett! Nagyon tetszetős ételt készítettél! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, Csigabige! nálunk is kedvenccé lépett elő, még ismételjük!

    VálaszTörlés
  3. Köszi, Csigabige! nálunk is kedvenccé lépett elő, még ismételjük!

    VálaszTörlés