2015. február 15., vasárnap

Capri torta - Blogkóstoló 21.



Ismét egy blogkóstolós játék bejegyzése amit olvastok.... Ez már a 21. forduló, és én is már jónéhányban résztvettem. 
Ennek a mostaninak Márti a gazdája a "hogymegtudjuknézni" blogról. Az ő szervezésében indult útjára sorsolás, majd a kóstolás .....

A sorsolás ismét nagyon érdekes eredményt hozott - számomra legalábbis - mert sokadjára egy édesszájú blogger lett a párom ebben a versenyben! Nem volt ismeretlen számomra Teller-cake blogja így örömmel vetettem bele magam a receptek közötti keresgélésbe! Találtam is több kedvemre valót a sok finom süti között..... de a választásom egy gluténmentes Capri tortácskára esett! 

A hozzávalók is nagyon tetszettek , de leginkább az, hogy gyorsan és finomat lehet készíteni ezzel a sütivel.

Hozzávalók:
20 dkg őrölt mandula
12 dkg cukor
12 dkg étcsokoládé
12 dkg vaj
3 tojás
0,2 dl csokoládé likőr (elhagyható, én el is hagytam)
1 cs van.cukor


Az elkészítése is ilyen egyszerű!
A vajat a csokoládéval gőz fölött megolvasztom. A tojásokat szétválasztom, először a fehérjét habbá verem. A sárgáját a cukorral fehéredésig keverem, hozzáadom felváltva a mandulát és az olvadt csokoládés vajat. Ekkor jön hozzá a fehérjehab, de óvatosan, nagyon ne törjön össze.

Előkészítem a 18 cm-es tortaformát, kikenem vajjal, lisztezem.
Az előzőleg elkészített masszát beletöltöm és 180C-os sütőben 30-35 percig sütöm!
Vigyázat!! tűpróba szükséges, de ne süssük tovább, mert akkor könnyen kiszárad. Ez a süti úgy lesz finom, ha a közepe kissé lágyabb marad......

Az eredetileg porcukros bevonatot Teller-cake csokira cserélte, és én is így tettem. Nála birsalmasajt szerepelt díszítésnek. Mivel nekem nem volt most itthon, ezért mandulaforgácsot használtam.

Jó szívvel ajánlom bárkinek ezt a finom sütit, hisz nagyon egyszerű és gyorsan elkészíthető - és nem elhanyagolható az az aprócska részlet sem, hogy gluténmentes!
Nálunk bekerült az "ismétlésre szorul" kategóriába!











1 megjegyzés:

  1. De örülök, hogy ízlett! Gyönyörű lett, nálunk már háromszor elkészült... :-)

    VálaszTörlés