2023. március 28., kedd

Halleves -BLOGKÓSTOLÓ 34.



Újra játszunk!!! Vagyis blogkóstolót játszunk! Örömmel teszem! Annál is inkább, mert én vetettem fel a blogkóstolót hiányolva, hogy hogyan lehetne ismét ebbe a körforgásba bekerülni? No, így! Szerencsére voltak ebben játszótársaim is, és a szervezést felvállalva meghirdették a soron következő 34. Blogkóstolót. 

A sorsoláskor Márti blogját kaptam a "szerencsekeréken", jó szívvel kezdtem tanulmányozni a  "hogymegtudjuknézni" receptgyűjteményt. Örömmel láttam, hogy sok vegetáriánus étel is szerepel a kínálatban, amiből könnyen válogattam. Nem vagyok ugyan vegetáriánus ,de mivel épp a böjti időszakban vagyunk, így többször kerül húsmentes étel az asztalra, mint máskor. 

Amit most elkészítettem, épp nem a vegetáriánus menü része - vagyis nekem a hal már nem tartozik oda , de van akinek igen. Viszont szívesen eszem halat, leginkább a tengeri változatát. Ezért is akadt meg a szemem ezen a levesen. No, meg azt ígérte Márti, hogy egyszerű és finom..... és igaza lett! Valóban gyorsan, egyszerűen elkészíthető, akár kezdő konyhatündéreknek sem okoz gondot. 


Készítettem már hasonlót, vegyes tengeri mütyürökkel, annak is sikere volt akkor, és nekem egy kicsit az ünnepi kategória határát súrolja egy ilyen leves. 

Most ez főpróbája volt egy böjti időszakba beilleszthető, de még megengedett halas fogásnak. 


A halat - jelen esetben lazac volt a fagyasztóban - kicsit kiengedtem és megszórtam sóval, borssal és átlocsoltam citromlével. Amíg állt ebben a pácban, elkészítettem a leves alapját.

A zöldségeket, mint a répa, fehérrépa, hagyma, fokhagyma feldaraboltam és kevés olajon kezdtem dinsztelni, majd amikor már félkész volt, hozzáadtam a fél bögre rizst, fűszereztem és felöntöttem vízzel. Addig főzzük, míg a rizs megpuhul. 

Közben  airfryer-rel megsütöttem a halszeleteket, ezzel kis kérget adva a halnak. 

Ha kész a rizs, akkor egy tejfölös-lisztes habarással  megkínáltam a levet, és jöhet bele a hal! Én felkockáztam, és úgy tettem a léhez. Kóstolás után adhatunk még hozzá citrom vagy lime levét , ízlés dolga, hogy ki mennyire szereti savanykásan. Nekem vissza kell fognom ebben magam, és inkább tálaláskor szoktam citromszeleteket adni a tányérba kimert leveskéhez. 


Nagy sikert arattam ezzel a valóban egyszerű, gyors de mégis különleges és finom fogással.

A későbbiekben is terítéken szerepel majd, különösen, ha halat kedvelő vendégeket kell elkápráztatni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése