2016. március 6., vasárnap

Lazac steak spenótos tésztaágyon



Családi kedvenc a hal. Kijelenthetem! báár nem minden hal és a hal sem minden formában mindenki kedvence nálunk....De a lazac vitathatatlanul mindenkié! Igaz, nem kerül hetente hal az asztalra, lazac meg végképp nem....Ez az adag is karácsonyi asztalra volt tervezve, de aztán elmaradt az elkészítése. Most viszont eljött az ő ideje! Már régóta készültem ezt az ételt itthon is kipróbálni, hát akkor ma itt volt a lehetőség! 

Mivel ez egy fagyasztott változat volt, és olvastam ,hogy halat szobahőmérsékletről indulva jó sütni, hát hagytam ,hogy elérje ezt. Ekkor kapott fűszereket, színes borsot, sót. Sütőpapíros tepsibe fektettem és mellétettem pár gerezd fokhagymát, egy szál rozmaringot, és néhány kocka vajat. Előmelegített sütőben 25 percet sütöttem (közben egyszer fordítottam a halszeleteken) , majd a végén még egyszer a tetejét megpirítottam, hogy szép kérget kapjon. 
Mindezt lehet persze serpenyőben is, de én most a tepsis sütést választottam.


Amíg a lazacderék sült, elkészítettem a köretet.
A tésztát megfőztem. Most én szélesmetéltet választottam, de persze bármilyen másik tésztatípus lehet. Legközelebb a hasonló papardellével fogom kipróbálni!

Már csak a spenót elkészítése van.....Ez is néhány percet vesz igénybe. 
A fagyasztott parajpürét kicsit felengedtem, majd a lábosba olajon apróra vágott hagymát pirítottam, erre ment a spenót, 2-3 kisebb gerezd fokhagyma apróra vágva (vagy urambocsá fokhagymanyomón átnyomva) és só, bors....Néhány rottyanás és kész is van! Majd lágyítunk rajta egy kis doboz tejszínnel. 

A leszűrt tésztát elkeverjük a spenótkrémmel és már kész is a köret.
Közben megsült a lazac is. Tálalhatunk! 
Megágyazunk a halnak, a spenótos tészával, majd ráfektetjük a lazacsteaket és betakarjuk egy kis színesbors szórással, és melléteszünk egy szelet citromot, mert a hal elképzelhetetlen nálam a citrom nélkül. 





1 megjegyzés: