2014. december 5., péntek

Töltött gömbcukkini



Egyik kedvenc zöldségem a cukkini. A sokoldalúsága és az íze egyaránt döntő volt, amikor a kedvencek kategóriájába soroltam. Viszont újkeletű kedvenccé avanzsált a cukkinik ezen fajtája, a gömbcukkini
Nagyobb bevásárlókban már lehet kapni, és ha arra járok szoktam is venni 2-4 db-ot belőle. 
Megragadott a gömbölyűsége, az érdekessége, és egyből láttam magam előtt, ahogy elkészítem és dekoratívan tálalni tudom majd.....

Az az igazság, hogy már többször készült ilyen töltött változat, csak a poszt maradt el mellőle.....De finom volt, mindig jól megettük! 

Amúgy elég egyszerű vele dolgozni. Előző alkalmakkor levágtam a sapkáját és belét kikaparva töltöttem meg húsos változattal , és sütés után a sapka visszakerült ismét a tetejére. Így is nagyon érdekes, izgalmas látvány, mert olyan, mintha a töltelék kikandikálna a sapka alól! 
Most viszont úgy gondoltam, hogy sokkal könnyebb módja az elkészítésének - no és nem utolsósorban gazdaságosabb is - ha elvágom félbe a kis gömböket és talpat készítek mindkét felének, kivájom a belsejét karalábóvájóval és bekészítem őket a sütőtálba.

A töltelék most kétféle készült. 
Az egyik a már hagyományos és egyszerű húsos ragu.
Itt az apróra vágott hagymán a darált húst megdinszteljük, (mehet hozzá néhány csík húsos szalonna, sonka is, ha van otthon!) ici-pici pirospaprikával megszórjuk és fűszerezzük. A són kívül még bors, majoranna, oregáno - és ahogy szeretjük ezeket a ragukat!
Közben elkészítjük a főtt rizst , hagyományosan.
A kész ragut a rizzsel elkeverjük, úgy fele-fele arányban és megtöltjük vele a fél cukkiniket. 

A másik ragu pedig vegán, zöldséges változat volt. 
A cukkinik kikapart belesejéből aprítottam össze néhány golyóbist, valamint sárgarépát és céklát reszeltem vastagabb julienre. Ezt a zöldségkeveréket kevés olajon hagymával és fokhagymával együtt összepároltam olyan ropogósra. Közben só, bors, fűszerek mentek még hozzá. Érdekes, már-már bizar kinézetű tölteléket kaptam , ugyanis a cékla intenzíven megszínezte....
Ehhez is mehet a főtt rizs felezett arányban.
A cukkiniket kibéleltem szeletelt sajttal és belehalmoztam a ragut. 




Mindkét tölteléket megszórtam reszelt sajttal és előmelegített 180C-os sütőbe toltam 20-25 percre.




















Elég kiadós, szerintem személyenként egy cukkini felezve elég.
Nálunk most hagymás törtburgonya  alias hagymás krumpliderc készült hozzá köretnek. De megállja helyét önálló fogásként is. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése